سرویس درون‌شهری تیپاکس | سایت انتخاب

0
10


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس درون‌شهری تیپاکس

این‌روزها با خبر شدیم که سرویسی با نام سرویس درون­شهری توسط شرکت تیپاکس به مشتریان ارائه می­شود که نسبت به گذشته با امکانات بیشتر درحال توسعه است. وقتی درباره چگونگی سرویس­دهی این خدمت تحقیق کردیم، متوجه شدیم که این سرویس یکی از سرویس­های پایه تیپاکس است، این کمپین برای ارسال بسته در شهر تهران در نظر گرفته شده است. برای آشنایی بیشتر با این سرویس، نشستی با چندتن از مدیران ارشد این شرکت داشتیم.

آقای مهندس ساسان مرعشی، مدیر ارشد بازاریابی و توسعه بازار شرکت تیپاکس درباره سرویس درون­شهری صحبت­های خود را اینگونه آغاز کرد:

مهندس مرعشی: تیپاکس با بیش از ۶۳ سال قدمت، بزرگترین شبکه پست خصوصی کشور است که با بیش از ۱۱۰۰ نمایندگی در کشور، سرویس­های مختلف ارسال بسته متناسب با نیاز اقشار مختلف مردم را ارائه می­دهد.

وی افزود: سرویس درون­شهری سرویسی است که مبدا و مقصد آن داخل یک شهر بوده و به ۲ صورت ارسال همان­روز و ارسال روز بعد ارائه می­شود.

وی گفت: این سرویس بیش از ۱ سال است که در بازار به­صورت ارسال روز بعد مشغول فعالیت بوده و با شعار حمایت از کسب­وکارهای خرد و کلان، این اطمینان را به صاحبین مشاغل می­دهد که می­توانند ارسالی آسان و با کم­ترین نقص را تجربه کنند.

مهندس مرعشی افزود: از جمله مزایای این سرویس می­توان به امکان پرداخت وجه کالای خریداری شده در مقصد، امکان رهگیری آنلاین بسته، امکان پرداخت هزینه ارسال به­صورت نقدی، پس­کرایه، نقدی-پس­کرایه، جبران خسارت، لینک پرداخت امن، امکان استفاده از بسته­بندی و … اشاره کرد. مهندس مرعشی هدف از این سرویس را هم­سو شدن با ترندهای بازار و همچنین پیشرفت در حوزه تجارت الکترونیک دانست و اشاره کرد که مشتریان می­توانند با اتصال به API ها نیز از خدمات ما بهره­مند شوند.

مهندس مرعشی درباره اهداف این سرویس در سال ۱۴۰۳ گفت: یکی از اهداف این سرویس برای سال ۱۴۰۳، افزودن سرویس درون­شهری همان­روز برای رسیدن بسته­ها از مبدا به مقصد در همان روز ثبت سفارش و همچنین گسترش این سرویس در تمامی استان­های کشور است.

در ادامه این نشست آقای مهندس اشکان قراچورلو مدیر ارشد مهندسی فروش تیپاکس افزود: این سرویس با هدف جابه­جایی بسته داخل یک شهر راه­اندازی شده و امروز بخش بزرگی ازجابه­جایی درون­شهری استان تهران و البرز را برعهده دارد. وی گفت: تیپاکس با ظرفیت بالا به لحاظ عملیاتی و داشتن نمایندگی در سراسر کشور حتی در شهرهای با جمعیت کم­تر از ۴۰۰۰ نفر، به مشتریان مختلف به­ویژه کسب­وکارها، خدمت­رسانی می­کند.

مهندس قراچورلو گفت: این سرویس با مزایایی همچون ارسال عملیاتی با ظرفیت بالا، امکان ارسال بسته تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم، امکان تحویل کالا در پلاک مقصد، نمایندگی و لاکر هوشمند در حال فعالیت بوده و بسته­ها را به‌صورت روزانه تا ساعت ۱۸ جمع­آوری کرده و در روز بعد تا ساعت ۱۸ توزیع می­کند.

مهندس قراچورلو درباره مشتریان هدف این سرویس اینگونه عنوان کرد که مشتریان هدف سرویس درون­شهری تیپاکس، صاحبان کسب‌وکارهای صنعت خرده‌فروشی، کسب‌وکارهای کلان و فعالین در حوزه تجارت الکترونیک (فروشگاه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی) هستند. مهندس قراچورلو افزود که ثبت سفارش ارسال درون­شهری با اپلیکیشن مای­تیپاکس، با امکاناتی از جمله دسترسی آسان به اپلیکیشن و وب‌سایت، ثبت سریع سفارش بدون واسطه، امکان رهگیری آنلاین، امکان استعلام زمان و هزینه ارسال، نمایش نمایندگی‌ها و لاکرها در نقشه و رصد سوابق سفارش­های ثبت شده امکان­پذیر است.

مهندس قراچورلو از این سرویس به­عنوان یک شریک قدرتمند و استراتژیک برای فروشگاه­های آنلاین و فعالان در حوزه تجارت الکترونیک یاد کرد. وی همچنین به پوشش‌دهی گسترده، بهبود تجربه مشتریان و افزایش ۵۰ درصدی استفاده مشتریان از این سرویس اشاره کرد.

مهندس قراچورلو درباره مزیت رقابتی این سرویس و فیچرهای آن نسبت به سایر رقبا گفت: باتوجه‌به تغییر رفتاری مشتریان و علاقه به خرید آنلاین، امکان استفاده از لاکر هوشمند، قیمت رقابتی، تامین نیاز کسب‌وکارها در ارسال مرسولات، توان عملیاتی به‌منظور ارسال مرسولات تا وزن ۳۰ کیلوگرم و ارتفاع ۱۸۰ سانتی‌متر، امکان پرداخت به­صورت آنلاین، امکان پرداخت وجه کالا در مقصد، استفاده از کیف پول، صرفه‌جویی در زمان ثبت و ارسال بسته، جبران خسارت تا ۶۰ میلیون تومان، جمع‌آوری طبق زمان انتخابی مشتری و همچنین امکان بسته‌بندی استاندارد از جمله امکانات این سرویس بوده و تمامی این قابلیت­ها در اپلیکیشن و وب­سایت مای­تیپاکس در دسترس هستند.

در ادامه از آقای مهندس محمدصادق عسکریان مدیر شبکه تهران و البرز تیپاکس خواستیم تا درباره تیپاکس و سرویس درون­شهری این شرکت صحبتی کوتاه داشته باشد.

مهندس عسکریان صحبت­های خود را اینگونه آغاز کرد که: شرکت تیپاکس با بیش از ۶۳ سال تجربه، با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بوده و با همکاری و همدلی نیروهای جوان و پویا و مدیریتی قوی به بزرگترین شرکت پست خصوصی ایران تبدیل شده و حرکت مثبتی در صنعت لجستیک کشور داشته است.

مهندس عسکریان گفت: این شرکت به پشتوانه اعتماد مردم شکل گرفته و در طول ۶۳ سال سابقه کاری خود سعی داشته تا با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های مطرح‌شده در صنعت لجستیک، به انجام هرچه بهتر وظایف خود پرداخته و به‌عنوان سازمانی به‌روز و همراه با نوآوری، شناخته شود.

مهندس عسکریان افزود که ما در تیپاکس واحدی به نام شبکه نمایندگان داریم و شبکه نمایندگان تهران و البرز مسئولیت کنترل اجرای عملیات و فروش نمایندگان تهران و البرز را برعهده دارد. وی گفت: تهران به ۵ منطقه، منطقه مرکز شامل ۹ سرویس پوینت و ۱۹ نمایندگی، منطقه شرق شامل ۲ سرویس پوینت و ۳۵ نمایندگی، منطقه شمال شامل ۲۲ نمایندگی و ۶ سرویس پوینت، منطقه جنوب شامل ۳۱ نمایندگی و ۳ سرویس پوینت و منطقه غرب شامل ۶ سرویس پوینت و ۲۷ نمایندگی تفکیک شده و این نمایندگی­ها به کمک تیپاکس‌یارها، به توزیع بسته­ها می­پردازند.

وی اضافه کرد که بخشی از دستاوردهای شبکه نمایندگان تهران و البرز در سال ۱۴۰۲ شامل رسیدن به SLA(L.M) 92 درصدی در تهران، رسیدن به SLA(F.M) 90 درصدی در تهران، رسیدن به SLA(L.M) 93 درصدی در البرز و رسیدن به SLA(F.M) 90 درصدی در البرز است.

وی درباره نقاط قوت سرویس ارسال درون­شهری نسبت به سایر رقبا، به سرعت عمل بالا در جابه­جایی مرسولات، جبران خسارت سریع و سرویس پرداخت وجه کالا در مقصد اشاره کرد و آنلاین‌شاپ‌ها، صنف پوشاک، صنف لوازم آرایشی و بهداشت و صنف لوازم خودرو را از اصلی­ترین مشتریان این سرویس دانست.

در آخر مهندس عسکریان افزود که سرویس درون‌شهری باعث کاهش چشم­گیر هزینه­های ارسال و همچنین افزایش رضایت­مندی مشتریان در شبکه تهران و البرز شده است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید