به گزارش برنا، آندره سیولتی، مدیر بخش خودروهای دستدوم فراری، در مصاحبهای با مجله استرالیایی *Drive* گفت: “بیش از ۹۰ درصد از کل تولید فراری (بیش از۳۰۰ هزار خودرو) هنوز در جادهها حضور دارند. “
با توجه به فهرستهای طولانی انتظار برای خرید خودروهای جدید، بسیاری از مشتریان به خودروهای دستدوم به عنوان نقطه ورود به برند فراری نگاه میکنند. سیولتی افزود: این موضوع به افزایش تقاضا برای فراریهای دستدوم کمک میکند و تعداد بیشتری از این خودروها ارزش حفظ و نگهداری برای آینده را دارند. فراری به این روند با برنامههایی مانند “فراری آپروود” کمک میکند.
فراری آپروود (Ferrari Approved) برنامهای است که توسط برند فراری برای تأمین کیفیت و اطمینان خاطر خریداران خودروهای دستدوم طراحی شده است. این برنامه به خریداران این امکان را میدهد که خودروهای دستدوم فراری را با اطمینان بیشتری خریداری کنند.
این برنامه نه تنها شامل بازرسی و ضمانت جدید برای خودروهای دستدوم است، بلکه شامل بازسازی مکانیکی و زیبایی نیز میشود. خودروهایی که تا ۱۶ سال عمر دارند یا مسافت حداکثر ۷۴ هزار مایل را پیمودهاند، میتوانند از این برنامه بهرهمند شوند.
علاوه بر این، فراری و پیرلی در حال توسعه تایرهای جدید برای سوپرکارهای کلاسیک خود هستند. دیگر برنامههای نگهداری شامل “برنامه نگهداری پریمیوم” فراری برای خودروهای ۱۰ تا ۲۰ ساله و “فراری کلاسیک” برای تایید مدلهای کلاسیک است.
فراری همچنین تایرهای جدیدی برای برخی از سوپرکارهای کلاسیک خود سفارش داده است و گروهی از جمعآورندگان و بازسازان متعهد در تلاشند تا فراریهای vintage را در جادهها نگه دارند.
این زیرساختها و برنامهها نشاندهنده وجود بازار مناسب برای فراریهای قدیمی است. اگرچه هر خودرو فراری بهطور قطع کلاسیک نیست، اما نشان اسب پرچمدار فراری بر روی برخی از با ارزشترین خودروهای جمعآوریشده در جهان وجود دارد. به عنوان مثال، یک بدنه خُرد شده از فراری ۵۰۰ موندیال اسپایدر سری اول سال ۱۹۵۴ در سال گذشته در حراجی به قیمت ۱.۸ میلیون دلار فروخته شد.
انتهای پیام/