مکرون: مذاکرات آمریکا و روسیه تاثیری بر ساختار امنیتی اروپا ندارد

0
311

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی فرانسه، مکرون در سخنرانی روز جمعه گفت: این اتفاق خوبی است که بین ایالات متحده و روسیه گفت و گوهایی آغاز شده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه افزود: وی قصد دارد بزودی با پوتین رییس جمهوری روسیه گفت‌وگو کند، اما وی جزئیاتی درباره زمان انجام این مذاکرات ارائه نکرد.

سخنان مکرون در مورد استقبال از مذاکرات میان آمریکا و روسیه در حالی عنوان می شود که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روسیه را متهم کرد که  مسکو با  مذاکرات مستقیم با ایالات متحده بر سر اوکراین تلاش می کند اتحادیه اروپا را دور بزند.

لودریان در مصاحبه با شبکه BFM TV گفت: ولادیمیر پوتین می‌خواهد اتحادیه اروپا را دور بزند، او می‌خواهد در انسجام اتحادیه اروپا که در حال استحکام است، لکه‌هایی ایجاد کند.

لودریان در ادامه خاطر نشان کرد: هرگونه تهاجم نظامی بیشتر روسیه به اوکراین «پیامدهای استراتژیک جدی» را به همراه خواهد داشت که یکی از گزینه‌ها بررسی خط لوله گاز نورد استریم ۲ از زیر دریای بالتیک است.

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: علیرغم اطمینان پوتین مبنی بر آغاز خروج نیروهایش از منطقه، پاریس هنوز این اتفاق را ندیده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد  وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز با هلگا اشمید، دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت و گو کرد.

بر اساس این بیانیه شرمن در خصوص نگرانی مشترک آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا  در خصوص استقرار نیروهای نظامی روسیه در امتداد مرزهای اوکراین و تاکید مجدد بر تعهد آمریکا به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین گفت و گو کرد.

قرار است گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا  در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) برگزار  شود.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالی‌که قرار است مذاکرات امنیتی میان دو قدرت در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، جو بایدن و ولادیمیر پوتین ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی) ۵۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید