جایزه‌ای دیگر برای حامد عنقا و بابک حمیدیان

0
72


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۲:۰۲:۳۴

|

|





جایزه هیات داوران فیلم‌های قرآنی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به «حامد عنقا» به خاطر نگارش فیلمنامه قرآنیِ «غریب» و «بابک حمیدیان» رسید.




جایزه‌ای دیگر برای حامد عنقا و بابک حمیدیان


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۲۲:۰۲:۳۴

هیات داورانِ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه ۲۵ بهمن و در پنجمین سال متوالی، برای انتخاب آثار الهام گرفته از مفاهیم و مضامین قرآن بعد از تماشا و بررسی فیلم های چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، جایزه خود را به حامد عنقا به خاطر نگارش فیلمنامه قرآنیِ غریب و بابک حمیدیان برای بازی در فیلم غریب در خلق شخصیت شهید محمد بروجردی اهدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در بیانیه هیات داورانِ فیلم‌هایِ قرآنی چهل و یکمین جشنواره بین المللیِ فیلم فجر آمده است: فیلم قرآنی صرفا در ژانر (گونه) تاریخی نمی گنجد. زیرا قرآن هم، مانند خالق یکتای بی همتایش بی نهایت وسیع و عمیق است و نه تنها فراتر از ژانرها بلکه فراتر از همه اندیشه ها، زمان ها، مکان ها و حتی جهان هاست. بنابراین هر ژانری از فیلم های سینمایی که محتوا و مضمون آن یادآور الله، پیامبران، ائمه اطهار و مفاهیم قرآن باشد، یک اثر قرآنی به حساب می آید.

این بیانیه می افزاید: اینک با توجه به اهمیت تولید فیلم های قرآنی و به منظور تشویق هنرمندان جهت ترویج فرهنگ قرآن در سینمای ایران و جهان، امسال پنجمین سال متوالی است که هیات داوران معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن سر فرود آوردن بر آستان مقدس قرآن کریم، از تک تک اصحاب هنر سینما و تمامی مسئولان برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر سپاسگزار است و از کلیه هنرمندانی که در راستای معرفی قرآن مجید و ارتقاء هنر سینمای قرانی سعی و تلاش می کنند نهایت قدردانی را بعمل می آورد.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید