ساواک مظلومترین نهاد تاریخ ایران شد!

0
81



ساواک مظلوم‌ترین نهاد تاریخ ایران شد!


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ۰۶:۰۵:۰۰

هاینریش بل نویسنده و روشنفکر آلمانی پس از جنگ جهانی دوم می نویسد: بعد از هیتلر، همه‌ٔ آلمان درک کردند که او چه بلایی بر سر کشور آورده است؛ اما یک چیز نابود شده‌ٔ اساسی بود که هرکسی نمی‌فهمید و آن، خیانت هیتلر به کلمات بود! خیلی از کلمات شریف، معنی خود را از دست داده بودند و پوچ و مسخره شده بودند. کلماتی مثل آزادی، پیشرفت و عدالت.»

ساواک، دستگاه سرکوب و ساسنور زمان پهلوی حالا تبدیل به نهاد مظلوم شده است! دستگاهی که بسیاری را زندانی کرد و به قتل رسانید.

12

زندانیان ساواک و سازمان‌های مدافع حقوق بشر، بارها بازجویان ساواک را به استفاده از فشار و خشونت با استفاده از تکنیک‌های شکنجه‌کردن متهم می‌کردند. برخی از شکنجه‌هایی که ساواک به اعمال آن متهم است، شامل شلاق‌زدن و کتک زدن و در موارد مرتبط با چریک‌های مسلح، وارد آوردن شوک الکتریکی، ریختن آب جوش بر بدن، بستن وزنه‌های سنگین و کندن و کشیدن دندان و ناخن برای اعتراف و کسب اطلاعات از چریک‌های مسلح می‌شد؛ ولی با وجود همهٔ این ادعاها هیچ گونه سند و تصویری دال بر آثار وجود شکنجه بر روی متهمان منتشر نشده‌است.

در زیر انواع روش‌های مورد استفاده توسط بازجویان ساواک را مشاهده خواهید کرد:

شلاق زدن، کتک زدن، آویزان کردن از سقف یا نرده‌های زندان

ریختن آب جوش یا روغن داغ روی بدن

وارد آوردن شوک الکتریکی به زندانی

بستن وزنه‌های سنگین به اندام‌های فرد

سوزاندن بدن فرد با سیخ داغ یا شعلهٔ فندک، شمع و چراغ الکلی

کشیدن دندان و ناخن با ابزارها و دستگاه‌های مخصوص

مجبور کردن زندانی به راه رفتن پس از شلاق خوردن

 

شکنجه با دستگاه ابداعی آپولو

یکی از مخوف‌ترین وسایل ابداع شده در ساواک برای شکنجه، دستگاهی موسوم به آپولو بود که در آن سر فرد را وارد یک مخزن فلزی می‌کردند و هم‌زمان بر پاهای وی شلاق می‌زدند یا از شوک الکتریکی استفاده می‌کردند و هنگامی که زندانی از درد فریاد می‌کشید صدای او به گوش‌های خودش بازمی‌گشت و این عمل ناراحتی و درد را در فرد دوچندان می‌کرد.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید