کدام اپرتور سهم بیشتری از بازار مکالمه و پیامک را داراست

0
57


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دنیای امروز انتقال اطلاعات از طریق تلفن همراه امری اجتناب ناپذیر تلقی می شود. تصور یک روز بدون تلفن همراه برای بسیاری از ما غیرممکن به نظر می رسد. در زمان حاضر الگوی رفتاری افراد حتی برای آن دسته که از تلفن همراه برای مقاصد کاری استفاده نمی کنند نیز همیشه در دسترس بودن است. بنابراین هر روز و هر ساعت پیام ها و مکالمات زیادی از طریق دستگاه تلفن همراه منتقل می شود. در گزارش پیش رو قصد داریم بر اساس آمار ارایه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سهم بازار مکالمه هر اپراتور را در این فرآیند نقل و انتقال مکالمه و پیامک مورد بررسی قرار دهیم. در حال حاضر متوسط پیامک ماهانه به ازای هر کاربر ۲۴۶ و متوسط مکالمه ماهانه به ازای هر کاربر ۱۸۴ دقیقه است. همچنین کل مکالمات ماهانه در شبکه سیار ۸۱ میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۹۱۱ دقیقه بوده است. تعداد کل پیامک های شبکه سیار در طول یک ماه نیز ۱۰۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۷۱۹ پیامک بوده است.

سهم بازار اپراتورها از مکالمه

بر اساس آمار ارایه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان اسفندماه  ۱۴۰۱ سهم بازار اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب ۶۷ درصد، ۳۲ درصد و یک درصد بوده است.

درصد به دست آمده برای سهم هر اپراتور از ترافیک مکالمات شامل بخش هایی نظیر ترافیک ورودی از مبدا تلفن ثابت، ترافیک خروجی به شبکه تلفن ثابت، ترافیک درون شبکه، ترافیک ورودی از سمت سایر اپراتورها، ترافیک خروجی به سمت سایر اپراتورها، ترافیک ورودی بین الملل و ترافیک خروجی بین الملل است.

سهم بازار اپراتورها از پیامک

بر اساس اعلام رگولاتوری تا پایان زمستان سال گذشته، ۸۰ درصد از پیامک های مبادله ای سهم اپراتور همراه اول، ۱۷ درصد متعلق به ایرانسل و تنها ۳ درصد از آن متعلق به اپراتور رایتل بوده است.

این سهم با توجه به تعداد پیامک های ورودی از مبدا سایر اپراتورها، تعداد پیامک های خروجی از مبدا سایر اپراتورها و نیز تعداد پیامک های درون شبکه محاسبه می شود.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید