نایب رئیس کمیسیون اجتماعی: ۵۰۰ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند

0
78


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق گزارش ارائه شده از سوی معاونان وزارت ورزش و جوانان، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۹۰۰ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات خود شدند و حدود ۵۰۰ هزار نفر هنوز در نوبت دریافت وام هستند.

عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در جلسه امروز معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان و نماینده بانک مرکزی با حضور در جلسه کمیسیون گزارشی را از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی افزود: براساس گزارش ارائه‌ شده بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۹۰۰ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات خود شدند و حدود ۵۰۰ هزار نفر هنوز در نوبت دریافت وام هستند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: محدودیت منابع و فزونی موانع مهمترین دلایل این صف طولانی برای دریافت تسهیلات ازدواج است که از جمله این موانع می‌توان به عدم پذیرش ضمانت افراد بازنشسته و نیز عدم پذیرش ضمانت ضامن‌های غیرکارمند برای دریافت تسهیلات ازدواج اشاره کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: صف‌های طولانی مدت برای دریافت تسهیلات ازدواج فرصتی مناسب برای سوءاستفاده دلالان فراهم کرده و با نفوذی این سودجویان، امروز ما شاهد وام‌فروشی و سوداگری در حوزه تسهیلات ازدواج هستیم که باید با نظارت دقیق با آن مقابله شود.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید