قلعه‌نویی طلسم استقلال را شکست!

0
54



کد خبر : ۱۹۴۵۸۲۴ |
۰۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۰ |
۶K بازدید |

۰
دیدگاه

پایان دلتنگی برای پرافتخارترین مربی؛


سرمربی تیم ملی ایران پس از یک دهه دوباره توانست جام قهرمانی به دست بیاورد.

قلعه‌نویی طلسم استقلال را شکست!

به گزارش “ورزش سه”، امیر قلعه‌نویی به‌عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود که توانسته پنج قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی جام حذفی کسب کند، اما از آخرین افتخارآفرینی او و رسیدن به جام، یک دهه می‌گذشت که سه‌شنبه شب و در دیدار مقابل ازبکستان این طلسم شکسته شد.

1890035

قلعه‌نویی با وجود کسب این هفت جام در لیگ برتر و رقابت‌های حذفی، آخرین قهرمانی خود را در فصل ۹۲-۹۱ به دست آورد که توانست استقلال را در لیگ برتر به مقام اول برساند ولی پس از آن تاس او نچرخید و در تیم‌های مختلف ازجمله تراکتور تبریز، ذوب‌آهن، سپاهان و گل‌گهر سیرجان نتوانست صاحب جام شود ولی بازگشت به تیم ملی برای او با اتفاق خوبی همراه بود.

این سرمربی آخرین بار در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۲ توانست همراه با استقلال به قهرمانی دست پیدا کند، اما حضور دوباره روی نیمکت تیم ملی ایران کاری کرد تا او پس از یک دهه و در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در تورنمنت کافا دوباره یک جام به دست بیاورد.

1890037

امیر قلعه‌نویی پس از اینکه تیم ملی ایران را در دو دیدار تدارکاتی فروردین‌ماه مقابل روسیه و کنیا هدایت کرده و یک تساوی و یک برد داشت، خردادماه در تورنمنت کافا سه پیروزی متوالی مقابل افغانستان(۶ بر یک)، قرقیزستان(۵ بر یک) و ازبکستان در فینال با نتیجه یک بر صفر به دست آورد تا شاگردانش جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرند.

1890036



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید