تکلیف سیزده تیم لیگ برتری روشن شد!

0
48



کد خبر : ۱۹۴۶۴۱۳ |
۰۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۱۳ |
۳۹۶ بازدید |

۰
دیدگاه

آخرین مذاکرات با آخرین سرمربیان:


در فاصله بیش از یک ماه تا شروع لیگ بیست و سوم، تکلیف بیشتر نیمکت‌ها مشخص شده است.

تکلیف سیزده تیم لیگ برتری روشن شد!

به گزارش “ورزش سه”، با اعلام سهیل مهدی، رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از دوازدهم مرداد وارد بیست و سومین دوره خود خواهد شد.

در پایان یک لیگ فرسایشی و پر از افت‌و‌خیز که با قهرمانی پرسپولیس، صعود سپاهان و تراکتور به لیگ قهرمانان آسیا و سقوط مس و نفت مسجدسلیمان به دسته پایین‌تر تمام شد، نیمکت تیم‌های لیگ برتری هم دست‌خوش تغییرات زیادی شد.

از جابجایی‌های درون لیگی تا حضور سرمربیان جدید از دسته‌های پایین‌تر یا خارج از محدوده مربیان لیگ بیست و دوم. در ادامه به همین بهانه نیمکت تیم‌های لیگ برتری را به ترتیب رتبه آنها در فصل گذشته مورد بررسی قرار می‌دهیم؛

* پرسپولیس

پس از قهرمانی در جام حذفی، یحیی گل‌محمدی با اظهارات خود هواداران پرسپولیس را در شوک و حیرت فرو برد و گفتگوی تلفنی‌ او با شب‌های فوتبالی دیگر خوش‌بین‌ترین طرفدار تیم را هم از حفظ یحیی ناامید کرد اما گلزن ایران در جام جهانی ۲۰۰۶، سرانجام روی نیمکت قرمزها ماند تا پنجمین فصل حضورش روی نیمکت پرسپولیس را تجربه کند.

1881717

* سپاهان

احتمالا هیچ تیمی به اندازه سپاهان از حضور مربی فصل بعد خود خاطرش جمع نبوده است. ژوزه مورایس به واسطه قرارداد ۳ ساله و البته رضایت هواداران این تیم از عملکرد طلایی‌پوشان جایگاه کاملا مثبتی در تیمش داشت.

* استقلال

هفته‌ها کش و قوس به منظور رونمایی از گزینه نهایی استقلال برای هواداران این تیم بعد از اخراج ساپینتو، به یک کابوس بدل شده بود اما در انتها حضور نکو روی نیمکت آبی‌ها، تکلیف آبی‌پوشان و دوستدارانش را یک سره کرد.

1889855

* تراکتور

با عملکرد فوق‌العاده تراکتور زیر نظر پاکو خمس اسپانیایی صرف‌نظر از بازی نهایی لیگ، خیال هواداران پرشورها از نیمکت تیمشان در فصل بعدی راحت بود و این سرمربی اسپانیایی بار دیگر روی نیمکت تی‌تی‌ها خواهد نشست.

* مس رفسنجان

نارنجی‌پوشان که با محمد ربیعی تا آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفتند، در نهایت رقابت برای کسب جایگاه چهارم را یه تراکتور واگذار کردند. پس از چهار فصل حضور موفق ربیعی در این تیم، موسم خداحافظی او فرا رسید و ساکت الهامی، سرمربی فصل گذشته هوادار جای او را روی نیمکت مس رفسنجان پر کرد.

* گل‌گهر

سرمه‌ای‌پوشان که لیگ بیست و دوم را با قلعه‌نویی آغاز و با الهویی تمام کردند، برای فصل جدید به سراغ یک سرمربی نام‌آشنای یونایی یعنی مارینوس اوزونیدیس رفتند تا این سرمربی هدایت سیرجانی‌ها در لیگ بعدی را برعهده بگیرد.

1887091

* فولاد

بعد از جدایی جنجالی جواد نکونام از فولاد آن هم در جایی که این تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الهلال عربستان می رفت، علیرضا منصوریان با نظر مدیران فولاد به عنوان سرمربی این تیم مشغول به کار شد. منصوریان با تیم بحران زده فولاد نتایج قابل قبولی کسب و این تیم در پایان در رده هفتم جدول قرار گرفت. علی رغم حواشی به وجود آمده اما این مربی در لیگ بیست و سوم نیز سرمربی خوزستانی ها خواهد بود.

* آلومینیوم اراک

با پایان لیگ مهدی رحمتی با توجه به اینکه مدیریت باشگاه آلومینیوم نتوانست خواست های وی را اجرایی کند خیلی زود از ایرالکو جدا شد. مدیران باشگاه آلومینیوم نیز بعد از این موضوع بلافاصله وارد عمل شده و مجتبی حسینی سرمربی سابق پیکان را به عنوان سرمربی خود معرفی کردند تا با توجه به تفکرات این مربی در این بیست و سوم با تیمی جوان به مدیران بروند.

* ذوب‌آهن

شاید عجیب ترین شرایط در بین تیم های لیگ برتری شرایط نیمکت ذوب آهن باشد. مهدی تارتار که در دو فصل اخیر هدایت گاندوها را بر عهده داشت سرانجام از هدایت این تیم کنار گذاشته شد. در این میان صحبت های در خصوص حضور قاسم حدادی فر بر روی نیمکت این تیم نیز شنیده می‌شود. این در حالی است که از روز گذشته بعد از مربی ساکت الهامی به عنوان سرمربی مس رفسنجان و قطع همکاری قطعی مس با ربیعی، گفته می‌شود باشگاه ذوب آهن برای حضور این مربی بر روی نیمکت این تیم با این مربی وارد مذاکره شده است. هم اکنون در اصفهان منتظر هستند تا ببینند درنهایت چه کسی در لیگ بیست و سوم هدایت گاندو ها را برعهده خواهد گرفت.

* هوادار

با پایان فصل همانند ماجرای مهدی رحمتی و آلومینیوم ، ساکت الهامی و این تیم تهران خیلی زود پایان همکاری خود را اعلام کردند. بعد از جدایی الهامی، مدیران هوادار خیلی زود با محمود فکری به توافق رسیدند سرمربی تا این باشگاه نخستین تیمی باشد که سرمربی خود را برای لیگ برتر انتخاب می کند و آماده لیگ بیست و سوم می‌شود.

1887762

* پیکان:

بر خلاف سایر همشهری ها، پیکان تنها تیم تهرانی حاضر در لیگ برتر است که هنوز وضعیت نیمکت آن بعد از جدایی مجتبی حسینی مشخص نشده است. گمانه زنی های زیادی در خصوص سرمربی پیکان در فصل آینده وجود دارد که در این خصوص می توان به نام های همچون علی دایی، هومن افاضلی، حمید مطهری و امیدرضا روانخواه اشاره کرد.

* ملوان بندرانزلی

وضعیت ملوان نیز مشابه ذوب آهن است. این تیم در پایان فصل و بعد از جدایی مازیار زارع هنوز وضعیت روشنی ندارد. در مقطعی نام سید جلال حسینی و پژمان نوری به عنوان سرمربی این احتمالی این تیم در لیگ بیست و سوم به گوش می‌رسید که همه در حد همان گمانه زنی باقی ماند. البته زمزمه های در مورد حضور مهدی تارتار و بازگشت احتمالی مازیار زارع نیز شنیده می‌شود.

* نساجی مازندران

نساجی که با قهرمانی در جام حذفی در سال ٠١-١۴٠٠ جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده لیگ بیست و دوم را با حمید مطهری آغاز کرد و با هرناندز اسپانیایی به پایان رساند. با تغییر مدیریت در باشگاه نساجی و حضور درودگر در این باشگاه ، مهدی رحمتی که با آلومینیوم اراک به بن بست رسیده بود به توافق رسید تا این مربی هدایت ببرهای مازندران را بر عهده بگیرد. با حضور این مربی قائمشهری ها حضور فعالی در نقل و انتقالات داشته اند و توانستند چند بازیکن را به خدمت بگیرند تا خود را برای حضور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده کنند.

1840717

* صنعت نفت آبادان

برزیل ایران در فصل گذشته رکورد عجیبی را به نام خود به ثبت رساند. این تیم در طول یک فصل ۴ مربی را روی نیمکت خود دید. در نهایت عبدالله ویسی در ٨ بازی پایانی هدایت این تیم را بر عهده گرفت و با کسب ١٣ امتیاز در رقابت با مس کرمان موفق شد این تیم را در لیگ برتر حفظ کند. ویسی بعد از بقا صنعت نفت حضور خود را منوط به تقویت این تیم در فصل جاری دانست و بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام تصمیم گرفت به کار خود در آبادان ادامه دهد.

* شمس آذر قزوین

شمس آذر با سعید دقیقی یکی از مقتدرانه ترین صعودهایی تاریخ لیگ برتر را رقم زد اما دقیقی خیلی زود و بعد از جشن قهرمانی تصمیم گرفت از این تیم جدا شود. بعد از مدتی این مربی استعفا خود را پس گرفته و تصمیم گرفت با نظر باشگاه باز هدایت این تیم تازه لیگ برتری شده را بر عهده گیرد.

1711928

* استقلال خوزستان

استقلال نسخه خوزستانی حالا بعد از تجربه قهرمانی در لیگ برتر با سیروس پورموسوی در لیگ پانزدهم به عنوان مربی، امسال در پایان رقابت های لیگ آزادگان با هدایت این مربی موفق شد به لیگ برتر صعود کند. اما باز هم مشکلات مالی گریبان گیر این تیم شد و پورموسوی نیز در آستانه جدایی از این تیم قرار گرفت. سرانجام بعد از پیگیری های صورت گرفته و توافق طرفین پورموسوی اینبار به عنوان سرمربی در لیگ بیست و سوم هدایت استقلال را برعهده خواهد داشت.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید