واکنش سلاح‌ورزی به هجمه‌ها به انتخابات اتاق بازرگانی؛ بخش خصوصی می‌تواند چالش‌ها را مدیریت کند

0
65


|


۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۵۰:۰۰

|

|





حسین سلاح‌ورزی تاکید کرد: معتقدم انتخابات سالم برگزار شد و نهادهای مرتبط به‌خوبی ایفای نقش کردند. حواشی به‌وجود آمده هم مشکل‌‌‌‌‌‌ساز نیست و بخش خصوصی ریشه‌‌‌‌‌‌داری که بیش از ۱۰۰ سال‌قدمت دارد، می‌تواند این چالش‌ها را مدیریت کند.



واکنش سلاح‌ورزی به هجمه‌ها به انتخابات اتاق بازرگانی؛ بخش خصوصی می‌تواند چالش‌ها را مدیریت کند


|


۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۵۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد با حسین سلاح‌‌‌‌‌‌ورزی، رییس جدید اتاق بازرگانی ایران درباره حواشی اخیر و همچنین برنامه‌های او در دوره جدید گفت‌وگو کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • سال‌های طولانی است که در هیات‌رئیسه اتاق حضور دارم و همیشه از حاشیه دور مانده‌‌‌‌‌‌ام. حواشی اخیر هم ناخواسته بوده و حتما ادامه پیدا نمی‌کند.
  • تصور اینکه اتاق نهادی دولتی یا سیاسی است، تصور درستی نیست. اتاق بخشی از جامعه مدنی است که حق دارد نسبت به سیاست‌های غلط نقد کند و اعتراض داشته باشد و این کارکرد مشورتی و لابی‌گری در ذات اتاق است. اتاق شکل‌گرفته که از منافع تجار و کارآفرینان دفاع کند و ماموریت اصلی‌‌‌‌‌‌اش دفاع از منافع بخش‌خصوصی است و در این زمینه با هیچ نهادی مجادله ندارد.
  • مسائل ناخواسته‌‌‌‌‌‌ای در روزهای منتهی به انتخابات به‌وجود آمد که هیچ‌‌‌‌‌‌کس انتظارش را نداشت اما به هرحال به‌وجود آمد و خوشبختانه با عقلانیتی که در نهادهای برگزارکننده و ناظر انتخابات وجود داشت حل و فصل شد. معتقدم انتخابات سالم برگزار شد و نهادهای مرتبط به‌خوبی ایفای نقش کردند. حواشی به‌وجود آمده هم مشکل‌‌‌‌‌‌ساز نیست و بخش‌خصوصی ریشه‌‌‌‌‌‌داری که بیش از ۱۰۰ سال‌قدمت دارد، می‌تواند این چالش‌ها را مدیریت کند.
  • مهم‌ترین دغدغه حال‌حاضر بخش خصوصی، به سلامت گذشتن از وضعیت موجود است. شرایط فعلی چه از لحاظ بین‌المللی و چه از لحاظ داخلی بسیار شکننده و غیر‌قابل پیش‌بینی است. در شرایطی که مسیر مشخص نیست و جاده غبار‌آلود است، حرکت‌کردن بسیار سخت است.
  • اتاق در سال‌های پیش‌رو تعامل نزدیکی با اقتصاددانان خواهد داشت. خروجی نظرات اتاق حتما مبتنی بر اصول علم اقتصاد و عقلانیت خواهد بود. ما اتاقی خواهیم داشت که منافع ملی را بر منافع صنفی ترجیح می‌دهد. اتاقی که عقلانی و علمی موضع‌‌‌‌‌‌گیری کند و اتاقی در تعامل با حاکمیت خواهیم داشت. نکته دیگر این است که اتاق صرفا نماینده بخش سنتی اقتصاد نخواهد بود و به‌طور قطع در دوره جدید سعی می‌کنیم از کسب‌وکارهای نوظهور حمایت کنیم.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید