هزینه ۷۲ میلیاردی پرسپولیس فقط برای ۳ بازیکن + جزئیات

0
47



هزینه ۷۲ میلیاردی پرسپولیس فقط برای ۳ بازیکن + جزئیات


|


۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ۰۲:۴۰:۳۰

نگاهی به اسناد منتشر شده از قرارداد بازیکنان پرسپولیس حاکی از این است قرمزها سال گذشته ۳۲۴.۵ میلیارد تومان هزینه کردند که از این عدد مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان سهم بازیکنان داخلی و ۵۹ میلیارد تومان صرف بازیکنان خارجی شده است. 

به گزارش فوتبالی، لوکادیا، گولسیانی، هنانوف و شیخ دیاباته ۴ بازیکن خارجی فصل گذشته پرسپولیس بودند و زمانی که قرارداد آن‌ها برای فصل گذشته امضا شد دلار ۳۰ هزار تومان بود تا ۵۹ میلیارد تومان مجموع دستمزد آن‌ها شود. البته  از این مبلغ ۳۰ میلیارد تومان مختص به یورگن لوکادیا بود که قراردادش یک میلیون ارزش داشت. او حدود ۴۰ درصد این مبلغ را هم گرفت و حتما به خاطر دارید که چطور به صورت ناگهانی از پرسپولیس جدا شد.

از مبلغ باقی مانده ۲۹ میلیارد دیگر سهم ۳ بازیکن دیگر گولسیانی، هنانوف و شیخ دیاباته بود که قرارداد گولسیانی ۴۰۰هزار دلار بوده که به دلار یک سال قبل ۹ یا ۱۲میلیارد تومان می‌شد. همچنین گفته شد پرسپولیس با دیاباته قراردادی ۳۷۵ هزار دلاری بسته بود که ۱۱.۲ میلیارد تومان رقم قرارداد او می‌شد.

پرسپولیس در پنجره زمستانی هم یک خرید خارجی دیگر داشت و با لئاندرو پریرا قراردادی یک سال و نیمه بست که قرارداد نیم فصل این مهاجم برزیلی با پرسپولیس ۳۶۰ هزار دلار بوده و برای یک سال آینده باید ۷۴۰ هزار دلار دیگر به او پرداخت کند.

با توجه به جدایی دیاباته از پرسپولیس اما همچنان پریرا و هنانوف را به‌عنوان بازیکن تحت قرارداد در اختیار دارد. قرارداد پریرا برای فصل آینده ۷۴۰ هزار دلار است که با دلار ۵۰ هزار تومانی امروز بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان می‌شود.

 همچنین اگر قرارداد هنانوف ۲۰ درصد افزایش داشته باشد او باید در فصل آینده چیزی بین ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار دلار از باشگاه دریافت کند که رقمی بین ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیارد تومان خواهد شد. 

اگر پرسپولیس موفق شود قرارداد گولسیانی را یک فصل دیگر تمدید کند و با او به توافق برسد باید ۲۰ درصد روی ۴۰۰ هزار دلار فصل قبل این بازیکن بگذارد و این‌طوری رقم قرارداد گئو ۴۸۰هزار دلار خواهد شد و رقم قرارداد ریالی او به ۲۴ میلیارد تومان می‌رسد. 

آنطور که یکی از روزنامه‌های ورزشی چاپ امروز نوشته، حتی اگر پرسپولیس بازیکن خارجی دیگری جذب نکند باید مجموعاً رقم ۷۲ میلیارد تومان را برای این سه بازیکن هزینه کند. این یعنی حدود یک پنجم کل سقف هزینه‌کرد باشگاه برای بازیکنان و مربیان در فصل آینده که ۳۲۵ میلیارد تومان است باید به این سه بازیکن اختصاص پیدا کند که عقلانی نیست.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که باشگاه‎های ایرانی علاوه بر سقف بودجه با ممنوعیت قرارداد دلاری و یورویی مواجه هستند و باید منتظر ماند و دید قرمزها چگونه از این چالش عبور خواهند کرد.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید