صادقی: وقت پوست‌اندازی در هندبال است

0
42



کد خبر : ۱۹۴۷۴۶۶ |
۰۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۸ |
۱۰۵ بازدید |

۰
دیدگاه


مربی تیم ملی هندبال گفت: به نظر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش واقف نیستم اما مراحل کار به شکلی است که فکر می‌کنم تیم به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام می‌شود. 

صادقی: وقت پوست‌اندازی در هندبال است

به گزارش “ورزش سه” حمید صادقی در گفت و گو با ایسنا، در مورد حضور تیم ملی هندبال مردان در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما برای آمادگی حضور در بازی‌های آسیایی است و حتی قبل از آن دیدار تدارکاتی با صربستان را در نظر گرفته‌ایم. دقیقا به اینکه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به چه نقطه نظری رسیده‌اند واقف نیستم اما فکر می‌کنم مراحل کاری به شکلی است که تیم به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود. ما تیم را برای حضور در بازی‌های آسیایی به مرز آمادگی می‌رسانیم.

مربی تیم ملی در ادامه در خصوص اردوها و شرایط بازیکنان گفت: بازیکنان به دلیل مسابقات زیاد همچون قهرمانی جهان، لیگ و باشگاه‌های آسیا دچار خستگی زیادی شده و تحت فشار بودند. آنها برای اینکه در مسابقات عملکرد خوبی داشته باشند بدنسازی زیادی انجام داده بودند و نیاز به استراحت و ریکاوری داشتند. به همین دلایل در سال جدید تنها دو اردو در فروردین و خرداد داشتیم که بیشتر بازیکنان جوان به آن دعوت شدند. با این تصمیم می‌خواستیم بازیکنان جوان و مستعد شناسایی شوند تا جایگزین بزرگسالان شوند. بالاخره شاید دیگر شرایط پوست اندازی فراهم شده باشد.

وی گفت: همه این برنامه‌ها زیر نظر وسلین سرمربی تیم ملی گرفته شده است. تیم ملی دیگر تا مرداد اردویی ندارد. در ۱۴ مرداد یک اردوی تدارکاتی برون مرزی در صربستان خواهیم داشت. فکر می‌کنم ۱۷ یا ۱۸ روز هم این اردو طول بکشد. در این اردو بازیکنان هم بدنسازی می‌کنند و هم ۴ یا ۵ دیدار تدارکاتی خواهند داشت. بعد لیگ ۲ یا ۳ هفته برگزار می‌شود و در آستانه بازی‌های آسیایی لیگ تعطیل و تیم ملی یک هفته تا ۱۰ روز در تهران اردو خواهد داشت. 

صادقی در پاسخ به این سوال که آیا این اردوی کوتاه مدت برای موفقیت در بازی‌های آسیایی کافی است گفت: شرایط طوری است که بیشتر از این نمی‌توانستیم اردو بگذاریم‌. این برنامه‌ای است که وسلین داده و قطعا تیم تا مسابقات به یک آمادگی نسبی می‌رسد. 

مربی تیم ملی افزود: لیگ هم که آغاز شود به روند صعودی بازیکنان کمک می‌کند، بعد هم که یک هفته در تهران اردو داریم. همه اینها پیش زمینه بازی‌های آسیایی است. از لحاظ بدنی که بازیکنان تا آن موقع قطعا آماده می‌شوند و برای هماهنگی و تکنیک و تاکتیک هم یک هفته اردوی پایانی کافی است. 

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به روند آماده‌سازی،  تیم ملی در بازی‌های آسیایی در چه رده‌ای قرار می‌گیرد گفت: با توجه به حضور تیم های مدعی در آسیا سخت است که بگوییم تیم ایران قطعا روی سکو می‌رود. باید برای کسب سکو بجنگیم. نمی‌شود به راحتی بگوییم روی سکو می‌رویم تا تلاش و زحمت نباشد موفق نمی‌شویم. در بازی‌های آسیایی رقبای قدری همچون قطر، بحرین، ژاپن، عربستان، کویت و کره داریم. اینها تیم‌هایی هستند که باشرایط خوبی به مسابقه اعزام می‌شوند. اردوی تدارکاتی دارند و با آمادگی و هزینه زیادی می‌آیند. 

مربی تیم ملی هندبال افزود: البته اینها دلیلی نمی‌شود که ما نتوانیم موفق شویم. هر چقدر که تلاش کنیم و در وقت مسابقه زمان و انرژی بگذاریم کسب سکو هم دور از دسترس نیست اما اینکه از اکنون بگوییم حتما روی سکو می‌رویم نه تنها ما بلکه هیچ تیمی از آسیا نمی‌تواند پیش‌بینی کند چون رقابت‌ها نزدیک است و همه تیم‌ها برای ایستادن روی سکو به بازی‌ها می‌آیند. 

وی در پایان گفت: بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را در پیش داریم. با توجه به اینکه بازیکنان با این شرایط موجود امکان حضور در دیدارهای تدارکاتی کمی را دارند حضور در مسابقات برون مرزی به این رشته کمک زیادی می‌کند و سبب پیشرفت هندبال می‌شود و نتایج بهتری را خواهیم دید.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید