رنگرز: در کشتی بعدی دلخانی و کمال نتیجه دیگری رقم می‌خورد

0
50



کد خبر : ۱۹۴۷۶۲۳ |
۱۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۳ |
۵۲۰ بازدید |

۰
دیدگاه

سهرابی را برای اهداف بلندمدت در ۷۲ کیلو محک می‌زنیم


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد که برگزاری مسابقه در ترکیه، شرایط داوری و آسیب‌دیدگی دلخانی منجر به شکست او مقابل کرم کمال ترک شد و این کشتی در مسابقه بعدی با نتیجه متفاوتی همراه خواهد بود.

رنگرز: در کشتی بعدی دلخانی و کمال نتیجه دیگری رقم می‌خورد

به گزارش “ورزش سه” حسن رنگرز در گفت‌وگو با تسنیم درباره حضور تیم منتخب کشتی فرنگی در تورنمنت وهبی‌امره ترکیه عنوان کرد: این آخرین تورنمنت ما برای ارزیابی نفرات شاخص‌مان بود. البته تیم اعزامی به مسابقات جهانی بلگراد بعد از ارزیابی نهایی که در پایان مسابقات رنکینگ‌دار چهارم در مجارستان اتفاق خواهد افتاد، رسما اعلام خواهد شد.

وی درباره عملکرد شاگردانش تصریح کرد: مهدی جواهری علیرغم مدال نقره‌ای که در وزن اول گرفت باتوجه به فیزیک و شرایط وزنی‌اش خوب است که روی ۶۰ کیلو متمرکز شود و در این وزن موفق‌تر خواهد شد. من فکر می‌کنم بهتر باشد فضای قهرمانی‌اش را در یک وزن بالاتر پیگیری کند. میثم دلخانی بعد از مدت مدیدی در مسابقه شرکت کرد که با نگاه به المپیک، یک وزن پایین‌تر کشتی‌ گرفت و عملکرد قابل قبولی داشت. در فینال هم متاسفانه فرآیند داوری به گونه‌ای پیش رفت که جریان کشتی را از کنترل میثم خارج کرد. موضوع آسیب‌دیدگی کتف میثم که دو هفته پیش از اعزام اتفاق افتاد و شرایط داوری، منجر به شکست او در فینال شد.

رنگرز درباره حریف ترک فینال ۶۰ کیلوگرم (کرم کمال) که پیش از این مهدی محسن‌نژاد را نیز از مسابقات جهانی بلگراد حذف کرده بود، گفت: کرم کمال یکی از کشتی‌گیران شاخص این وزن است که در رنکینگ چهارم هم شرکت می‌کند. او با کشتی‌گیران ما برد و باخت داشته اما در این کشتی، جو سالن ترکیه و شرایط داوری به سود کرم کمال بود که این نتیجه رقم خورد. در رقابت بعدی که در کشور دیگری اتفاق بیافتد، نتیجه دیگری رقم خواهد خورد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: امیرمحمد یارمحمدزهی در ۶۳ کیلو طبق برآورد ما عمل کرد، سعید اسماعیلی در ۶۷ کیلو کشتی‌های خوبی گرفت، جدی‌ترین حریفش مورات فیرات ترک بود که ۸-یک او را شکست داد. در ۷۲ کیلو سجاد ایمن‌طلب در سومین رقابت بین‌المللی‌اش، سومین فینال متوالی را تجربه کرد. علیرغم اینکه اینکه روبرت فریتچ مجارستانی را در تورنمنت کرواسی برده بود، اینجا به او باخت. ضمن اینکه سجاد در یک ماه گذشته به دلیل آسیب‌دیدگی انگشت و کشاله عملا تمرین منسجمی نداشت.

رنگرز درباره امین کاویانی‌نژاد که در جام وهبی‌امره به مدال برنز رسید، نیز گفت: امین عالی کشتی گرفت، او کشتی‌گیر مطرح مجارستانی، زلاتان لوای نایب قهرمان جهان را پشت سر گذاشت. او دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه گردن شد، ضمن اینکه بعد از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، از ناحیه زانو آسیب دیده بود و روزهای زیادی را به خاطر آسیب‌دیدگی از دست داد. امین در چند ماه گذشته عملکرد مطلوبی در مسابقات داشته و در همه رقابت‌ها روی سکو رفته است. او بعد از آنکه قهرمان کشور شد، در کرواسی سوم شد و در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال نقره رسید. اینجا هم سوم شد و درهر کدام از این رقابت‌ها با یکی دو عنوان‌دار جهانی کشتی گرفت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درخصوص عملکرد سایر نفرات اعزامی تصریح کرد: رسول گرمسیری و جمال اسماعیلی در ۸۲ کیلو که اسماعیلی نقره گرفت و همچنین مهدی ابراهیمی و پژمان پشتام در ۸۷ کیلو که پشتام به مدال برنز رسید، طبق پیش‌بینی کشتی گرفتند. حامد عبدولی در ۹۷ کیلو عملکرد ضعیفی داشت، مرتضی الغوثی در ۱۳۰ کیلو به کشتی‌گیر نام آشنا و مطرح ترک باخت، به عنوان یک کشتی‌گیر جوان، عملکردش قابل دفاع بود و روی سکوی سومی قرار گرفت. این تورنمنت‌ها آزمون بسیار خوبی برای ارزیابی کادرفنی از فرآیند چرخه و شناسایی ضعف و قوت کشتی‌گیران و رصد حریفان است.

وی درباره تیم اعزامی به آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار که ۲۲ تا ۲۵ تیر در بوداپست برگزار می‌شود، اظهار داشت: اراده ما بر این است که یک تیم کاملا جوان را به این رقابت‌ها بفرستیم، غیر از ۱۳۰ کیلوگرم (امیر قاسمی‌منجزی) که البته علی‌اکبر یوسفی جوان است.

رنگرز همچنین درمورد چرایی محک دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم مسابقات مجارستان گفت: در حال حاضر سه چهره شاخص در ۶۷ کیلوگرم داریم که اولی، محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان است و در کنارش دانیال سهرابی و سعید اسماعیلی هم حضور دارند. ما خواستیم از سهرابی باتوجه به فیزیکش در ۷۲ کیلوگرم نه در کوتاه مدت، بلکه در بلندمدت ارزیابی فنی داشته باشیم.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید