قیمت خودرو مینیاتور اعلام شد

0
16


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اقتصادآنلاین: خودرو مینیاتور در ۲۳ آذر ۱۳۸۹ رونمایی شد، جالب است بدانید که مینیاتور نام قبلی تیبا است. بر اساس جدیدترین قیمت محصولات سایپا در بازار آزاد، قیمت تیبا صندوق دار صفر حوالی ۳۴۵ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون تومان گران شده است.

 

همچنین قیمت تیبا هاچ بک صفر EX مدل ۱۴۰۱ نیز به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است که طی دو روز گذشته ۱۰میلیون گران شده است. قیمت تیبا دو پلاس صفر ۱۴۰۰ نیز حوالی ۳۵۵ میلیون تومان است.

 

قیمت کارخانه تیبا صندوق دار و هاچبک نیز به ترتیب ۱۲۰ و ۱۲۷ میلیون تومان است که مربوط به لیست قیمت محصولات سایپا در سال ۱۴۰۱ می باشد.

 

بر اساس قیمت خودروهای کارکرده امروز، قیمت تیبا صندوق دار دست دوم سال ۹۶ حوالی ۲۴۸ میلیون تومان است. همچنین قیمت تیبا هاچبک کارکرده سال ۹۶ نیز حوالی ۲۴۰ میلیون تومان است.

 

قیمت خودرو مینیاتور اعلام شد

 

تیبا با نام پیشین مینیاتور در ۲۳ آذر ۱۳۸۹ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تأیید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می‌داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این خودرو در نسخهٔ فول هم قابل سفارش بود.

 

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰میلیون دلار است که استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شد. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهک‌های پایین خارج شد. تولید این خودرو در مردادماه سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم ایمنی کافی خودرو متوقف شد.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید