توضیح درویش در خصوص جذب عزت اللهی؛ در این پست به دنبال بازیکن خارجی نیستیم

0
39



توضیح درویش در خصوص جذب عزت اللهی/ در این پست به دنبال بازیکن خارجی نیستیم


|


۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۰۱:۴۵:۰۱

رضا درویش  در خصوص جذب مهاجم و محدویت های جدید اظهار کرد: ما تا سال قبل می‌توانستیم ۲۱ بازیکن بزرگسال و ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال داشته باشیم. در واقع از امکان ۲۴ بازیکن بالای ۲۳ سال بهره‌مند بودیم. حالا این تعداد به ۱۹ نفر کاهش یافته است. به این ترتیب اگر سال قبل قابل قبول بود سه مهاجم تخصصی نوک داشته باشید الان باید به عنوان مثال این را به عدد دو برسانید. در واقع الان بازیکنان چند پستی ارزش بالاتری پیدا کرده اند.

به گزارش باشگاه پرسپویس، مدیر عامل پرسپولیس در خصوص مذاکرات با باشگاه دانمارکی عزت اللهی برای اخذ رضایتنامه توضیح داد: برای در مورد سعید عزت‌اللهی از ابتدا بنای کار باشگاه بر این بود که با توجه به تحت قرارداد بودن بازیکن، تخلفی صورت نگیرد. نظر به سقف بودجه تعیین شده برای باشگاه‌ها از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و همچنین عدم تمایل و امکان باشگاه پرسپولیس برای دور زدن این قانون، مذاکرات صورت گرفت. برخلاف اینکه گفته شد باشگاه پولی بابت رضایت‌نامه پرداخت نمی‌کند و عزت‌اللهی خودش رضایت‌نامه بگیرد، مذاکرات ادامه یافت تا اینکه مبلغ رضایت‌نامه اعلام شد و عملا مبلغی را عنوان کردند که این انتقال صورت نگیرد.

درویش درباره جذب دفاع چپ برای پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس در دفاع چپ به دنبال جذب هیچ بازیکن خارجی نبود و نیست. نباید فراموش کنیم جدای از مسایل مالی، ما اکنون از جهت تعداد بازیکن در محدودیت قرار داریم. این مساله دست ما را در پوست گردو گذاشته است. حتی بر خلاف میل باطنی باشگاه و سرمربی به همین دلیل مجبور به جدایی بعضی بازیکنان شدیم. اگر قرار بود در این پست بازیکن بگیریم، نعمتی را از دست نمی‌دادیم.

مدیر عامل پرسپولیس در باره پست مهاجم باشگاه افزود: جدای از بحث مهاجمان و نفراتی که در این پست در اختیار داریم نیز نکته‌ای که در بسیاری سوالات و مطالب در شبکه‌های اجتماعی نمود دارد این است که کمتر به قوانین و محدودیت‌های جدید توجه می‌شود. ما تا سال قبل می‌توانستیم ۲۱ بازیکن بزرگسال و ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال داشته باشیم. در واقع از امکان ۲۴ بازیکن بالای ۲۳ سال بهره‌مند بودیم. حالا این تعداد به ۱۹ نفر کاهش یافته است. به این ترتیب اگر سال قبل قابل قبول بود سه مهاجم تخصصی نوک داشته باشید الان باید به عنوان مثال این را به عدد دو برسانید. در واقع الان بازیکنان چند پستی ارزش بالاتری پیدا کرده اند. ما در نوک حمله مهدی عبدی و شهاب زاهدی را داریم. این روزها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نام تعداد زیادی مهاجم از همین کشورهای همسایه اعلام می‌شود ولی واقعا چند نفر آن‌ها بهتر از عبدی یا زاهدی هستند اگر به عبدی و زاهدی بها، حمایت و انرژی لازم را بدهیم. هواداران گاهی نقش بسیار مهم خود در این زمینه نادیده می‌گیرند آن هم در پرسپولیسی که به هوادارانش زنده است. گاهی آن چه داریم به چشم‌مان نمی‌اید و بدون آن که متوجه باشیم در جهت تضعیف و روحیه آن ها گام بر میداریم.

البته کادر فنی به فکر است و ما وظیفه داریم نیازهای اعلامی را مرتفع کنیم. در این ارتباط به دنبال جذب بازیکن در خط حمله هستیم ولی گزینه‌ای که بتواند کمک کند نه این که با ایجاد نیاز کاذب و استفاده از موج فضای مجازی و فشار هواداری مجبور به خرید بازیکن کم‌کارآمد یا پرداخت‌های عجیب و غریب بشویم. این روزها بعضی فراموش می‌کنند با توجه به قوانین جدید، اگر بازیکن خارجی بگیرید و از او در ۶۰ درصد مسابقات استفاده نکنید، یک سهمیه خارجی را از دست می‌دهید ما باید همه این موارد را در کنار سقف بودجه در نظر بگیریم. باید همه موارد را کنار هم ببینیم. همچنین با بازیکنان چند پستی داریم که می‌توانند در موقع لزوم در خط حمله قرار بگیرند.

درویش با اشاره به جذب استعدادهای جوانان توسط پرسپولیس افزود: در وهله اول باید بگویم اصلا این طور نیست که پرسپولیس به پدیده‌های جوان بها ندهد. حداقل عملکرد باشگاه و یحیی گل‌محمدی غیر از این را می‌گوید. در وهله بعدی باید گفت؛ برای پرسپولیس بازیکن انتخاب کردن خیلی سخت است. این را باید از بعضی بازیکنان مطرح لیگ بپرسید که وقتی به پرسپولیس آمدند موفق نشدند. از سوی دیگر بازیکنان زیادی هم بوده‌اند که در هیچ جایی غیر از پرسپولیس به آن حد از بزرگی، تکامل و اوج ظرفیت‌های خود نمی‌رسیدند. بازی در پرسپولیس کار هرکسی نیست. به خاطر همین هرکسی جرات یا توان بازی در پرسپولیس را ندارد. از این رو باید تعادل را رعایت کرد و نمی‌توان بخش زیادی از ظرفیت تیم را به این امر اختصاص داد.

در مورد بها دادن به جوان‌ها باید بگوییم فکر نمی‌کنیم در هیچ سالی، مانند فصل قبل شرایط حضور بازیکنان و تست بازیکنان آکادمی و تیم امید در تیم اصلی فراهم شده باشد. گل‌محمدی و کادر او در این بخش هم بسیار موفق و کوشا بودند. سال قبل محمد عمری را معرفی کردیم. او یک فرایند سخت و سنگین را گذارند و دوام آورد که موفق شد. مطمئن باشید بسیاری از پدیده‌هایی که در همین فصل در لیگ معرفی می‌شوند، آدم چنین مبارزه‌ای نیستند. برای فصل جدید محمد مهدی احمدی، علیرضا خدادادی و سورگی را داریم که باید خیلی سخت‌کوش، مقاوم، صبور و متمرکز باشند. ابوالفضل سلیمانی را قرضی فرستادیم. این بخشی از فرایند کار در پرسپولیس است. کادر فنی او را زیر نظر دارد و امیدواریم بابا سخت‌کوشی و درخشش در این فصل، جای مطمئنی را در آینده پرسپولیس برای خود مهیا کند. در ضمن فراموش نکنیم برای فصل جدید سهمیه زیر ۲۳ سال هم کم شده است. همین حالا چند بازیکن به صورت قطعی یا قرضی جدا شده اند ولی فهرست ۲۳ سال ما هنوز پر است.

مدیرعامل پرسپولیس درباره جذب دروازه بان ذخیره گفت: در حال انجام اقدامات هستیم. البته دو دروازه‌بان خیلی خوب داریم ولی با توجه به نظر سرمربی تیم در این ارتباط در حال اقدام هستیم. نهایت امر این است که سراغ گزینه‌‎های خارجی برویم البته باز هم قوانین جدید دست و پاگیر شده اند و شرایط رقابتی را به ضرر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان و به سود حریفان به ویژه تیم‌های حوزه جنوب خلیج فارس تغییر داده اند. قطعا فدراسیون و سازمان لیگ چنین خواسته‌ای نداشته‌اند و ندارند. ولی هر تصمیم تبعاتی دارد و این هم از تبعات بعضی محدودیت‌های جدید است. تیم‌های عربی منطقه، از این جهت دست بالاتر را برای نمایندگان ایران خواهند داشت. امیدوار بودیم برای تیم‌هایی که به آسیا می‌روند، تسهیلاتی از این جهت در نظر گرفته شود که نشد. همین حالا بازیکنانی را از دست دادیم که می‌خواستیم آن ها را حفظ کنیم. با انتقال قرضی دروازه‌بان خیلی خوب و منظمی مثل گوهری موافقت کردیم تا فهرست بزرگسالان را به ۱۹ نفر برسانیم و حالا برای دروازه‌بان دوم با چالش روبه رو هستیم.

درویش با اشاره به انجام شدن مراحل شکایت از لوکادیا افزود: در این ارتباط اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفت. طبق آخرین اطلاع فیفا، مرحله تبادل لوایح انجام شده است. درباره پیش‌بینی رای باید بگویم ما خودمان را محق می‌دانیم و به طبع آن انتظار داریم، مرجع فوتبال دنیا رای را به سود پرسپولیس اعلام کند. قطعا با اندیشه پیروزی وارد این دعوای حقوقی شده‌ایم. در فصل گذشته مربیان و بازیکنان خارجی زیادی نه تنها بدون هیچ مشکلی در فوتبال ایران تا انتها به کار خود ادامه دادند بلکه برای ادامه این حضور مشتاق هم بودند و فصل اینده هم در لیگ حضور دارند. این موارد را در کنار بسیاری مستندات دیگر برای فیفا ارسال کرده‌ایم. طبق مقررات نمی‌توانیم درباره جزییات پرونده صحبت کنیم. همین حالا خارجی‌های ما با اشتیاق برای تمدید قرارداد اقدام کردند. واقعا شرایط فورس ماژوری نبود که بازیکن، تیم را در آن برهه حساس رها کند و برود. فکر نمی‌کنم در این ارتباط شک و شبهه‌ای وجود داشته باشد. الان در شرایط جنگی که روسیه و اوکراین دارند هم فیفا بازیکنان خارجی لیگ‌های آن کشورها را در مدت قراردادشان از قید تهعدی که دارند، آزاد نکرده است و فقط سال به سال مجوز آن ها را برای بازی در دیگر لیگ‌ها تمدید می‌کند. شهاب زاهدی که جذب کردیم، یکی از همین نمونه‌ها است.

درویش درباره قوانین سقف قرارداد برای باشگاه و ممنوعیت قرارداد دلاری و ارزی اظهار کرد: در مورد سقف بودجه دستمزد دو بحث کاملا متفاوت وجود دارد. یکی خود قانون است و دومی نحوه اجرای آن. در مورد نحوه اجرا هم دو موضوع وجود دارد. یکی اراده خود متولی فوتبال و دیگری این واقعیت که تا چه حد ابزار و امکانات عملی برای نظارت و اجرای درست وجود دارد. در حال حاضر هرچند برای قضاوت کمی زود است ولی در همین بدو امر، باور ما این است که قوانین جدید به منظور اصلاح و کمک وضع شده اند اما رد این که به چنین نتیجه‌ای ختم شود و باعث تبعیض و نقض رویه مساوات نشوند، تردید وجود دارد. همچنین اعتقاد داریم فدراسیون و سازمان لیگ به دنبال اجرای بدون تبعیض هستند ولی هنوز به هیچ توضیح یا نظامی بر نخورده‌ایم که ما را مجاب کند امکان و بستر راستی‌آزمایی و جلوگیری از بعضی تخطی‌ها و سناریوها وجود داشته باشد.

این هم کاری نیست که بتوان از فدراسیون و سازمان لیگ انتظار داشت و برای بسیاری نهادهای تخصصی در این موارد هم بسیار سخت است. نگرانی ما به همین بخش مربوط می‌شود. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید؛ این بدبینی یا حرف ناحق است. چنانچه این اما و اگر وجود نداشت، با توجه به وضعیت درآمد فوتبال و محقق نشدن درآمدهایی مثل حق پخش تلویزیونی، این محدودیت را برای نجات اقتصاد باشگاه‌ها لازم هم می‌دانستیم چون با هزینه‌های کمتر از این هم با بدهی‌ها و زیان انباشته روبه رو هستیم. البته شکی نیست که این سقف بودجه و به‌ویژه کم شدن سهمیه‌ها، توان رقابتی باشگاه‌های ایرانی که امکان دور زدن قانون را ندارند برابر رقبای آسیایی بیش از پیش کم می‌کند. فقط یک نکته را هم نباید فراموش کنیم. با وضعیت موجود، اگر این سقف بودجه هم نباشد، سال به سال توان اقتصادی و لجستیک باشگاه‌های ایرانی نسبت به دیگر باشگاه‌های آسیایی چه در غرب و چه در شرق آسیا، سال به سال کمتر خواهد شد. ما با یک اقتصاد به شدت ضعیف در حوزه فوتبال روبه‌رو هستیم. باشگاه‌های فوتبال ایران از بعضی درآمدهای بدیهی در دنیای فوتبال محروم هستند. باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال تقریبا تنها مجموعه‌هایی هستند که در ازای خدمات و تولیدات خود از جمله محتوایی که برای سرگرمی و جذب مخاطب تولید می‌کنند، هیچ عایدی ندارند.

با ادامه این شرایط، فاصله رقابتی باشگاه‌های ایرانی با باشگاه‌های آسیایی روز به روز بیشتر می‌شود فقط امیدواریم نحوه اجرای این قانون در خود لیگ ایران باعث ایجاد مزیت‌های بیشتر برای بعضی باشگاه‌های خاص و کاستن بیشتر قدرت رقابتی پرسپولیس برابر آن‌ها نشود.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید