الگو های کندلی سیگنال بار و کی بار در فارکس

0
127


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کندل ها می توانند به شکل و الگو های محتلفی در بازار فارکس ایجاد شوند که هر کدام می توانند اطلاعات مفیدی را در اختیار معامله گران بازار فارکس قرار دهند تا آن ها بتوانند معاملات پر سودی را انجام دهند. یکی از پرکاربرد و مفید ترین الگو های کندلی، الگو کندلی سیگنال بار است که اگر پس از آن یک کندل کی بار ایجاد شود، می تواند نقطه ورود ایده آلی برای معامله گران بازار فارکس باشد. در ادامه به بررسی الگو های کندلی سیگنال بار و کی بار در فارکس می پردازیم؛ استراتژی معامله با الگوی کندل پین بار در فارکس، با ما همراه باشید.

کندل چیست؟

کندل ها را می توان از مهم ترین ابزار های تحلیل تکنیکال دانست که به کمک آن می توانید روند حرکتی قیمت را با جزئیات کامل مشاهده و بررسی کنید. کندل ها روند حرکت قیمت را در بازه زمانی مشخص (تایم فریم) به ما نشان می دهند؛ به عنوان مثال اگر تایم فریم نمودار را روی ۵ دقیه قرار دهید، هر کندل که روی نمودار قیمتی تشکیل می شود، ۵ دقیقه زمان می برد؛ در نتیجه، کندل مورد نظر به ما روند حرکت قیمت در ۵ دقیقه را نشان می دهد. کندل ها براساس ۴ پارامتر قیمتی (قیمت باز شدن کندل، قیمت بسته شدن کندل، پایین ترین قیمت کندل و بالاترین قیمت کندل) تشکیل می شود و براساس نحوه قرار گرفتن قیمت باز شدن و بسته شدن به دو حالت صعودی و نزولی تقسیم می شود. کندل صعودی، کندلی است که قیمت بسته شدن آن بالاتر از قیمت باز شدن آن باشد؛ این کندل به رنگ سبز خواهد بود، نشان دهنده افزایش قیمت و فشار خریدارن است. کندل نزولی، کندلی است که قیمت بسته شدن آن پایین تر از قیمت باز شدن آن باشد؛ این کندل به رنگ قرمز خواهد بود، نشان دهنده کاهش قیمت و فشار فروشندگان است. کندل ها براساس نحوه تشکیل شدنشان می توانند الگو های مختلفی را تشکیل دهند که هر الگو می تواند اطلاعات مختلفی را از جمله ورود یا خروج خریداران به بازار، ورود یا خروح فروشندکان به بازار و… به ما بدهد. یکی از مهم ترین الگو های کندلی، الگو های کندلی سیگنال بار و کی بار است که در تمامی بازار های مالی از جمله بازار فارکس می تواند کاربرد داشته باشد.

الگو کندلی سیگنال بار

همان طور که گفته شد، کندل ها می توانند به شکل ها و الگو های مختلفی ایجاد و تشکیل شوند که یکی از الگو های پرطرفدار کندلی، الگو پین بار است. از این الگو با نام های چکش، چکش معکوس، مرد دار آویخته و شهاب سنگ در تحلیل تکنیکال کلاسیک یاد می شود؛ اما در پرایس اکشن به آن الگو پین بار می گوییم. الگو کندلی سیگنال بار همان طور که از نام آن پیداس، سیگنال اولیه را برای ما صادر می کند و می توان آن را به نوعی هشداری دانست برای اینکه در نمودار قیمتی ممکن است اتفاقی رخ دهد.

الگو پین بار از یک بدنه کوچک تشکیل شده، دارای یک سایه بلند از یک طرف است (حداقل ۳ برابر بدنه) و در طرف دیگر دارای سایه کوچکی است یا اصلا سایه ای ندارد. دارای دو حالت صعودی و نزولی است که براساس اینکه سایه بلند آن به کدام طرف است مشخص می شود و رنگ کندل چندان اهمیتی در صعودی یا نزولی بودن آن ندارد.

حال که با کندل سیگنال بار نیز آشنا شدید، باید بدانید که این کندل تا چه میزان اعتبار دارد و می توان روی آن حساب باز کرد.

راه های مختلفی وجود دارد که برای بررسی و تایید اعتبار یک پین بار می توانید استفاده کنید؛ از جمله اینکه آیا الگو پین بار روی محدوده حمایتی یا مقاومتی تشکیل شده است؟ آیا الگو پین بار روی خط روند صعودی یا نزولی تشکیل شده است؟ آیا همزمان با ایجاد الگو پین بار، اندکاتور ها نیز سیکنالی صادر کرده اند؟ و….؛ اما باید بدانید که راه کاری هست که می تواند مفید تر و البته پرکاربرد تر از تمام این راه ها باشد؛ اینکه آیا پس از تشکیل الگو پین بار، کندل کی بار تشکیل شده است؟

کندل کی بار

کندل کی بار همان طور که از نام آن پیداس، کندل تایید کننده است. در واقع وقتی می گوییم که کندل کی بار پس از الگو پین بار تشکیل شده است یعنی کندلی تشکیل شده است که در جهت الگو پین بار حرکت کرده و سیگنال یا هشدار صادر شده توسط الگو پین را تایید کرده است. کندل کی بار می تواند به دو حالت نزولی و صعودی تشکیل شود. به عنوان مثال، وقتی که یک الگو پین بار نزولی تشکیل شد و پس از آن یک کندل کی بار نزولی تشکیل شد، کندل کی بار به نوعی سیگنال یا هشدار صادر شده توسط الگو پین بار را نیز تایید کرده است و می توان با خیال راحت تر وارد معامله فروش شد.

حال به نظر شما چه کندلی می تواند سیگنال صادر شده توسط سیگنال بار را تایید کند؟ قطعا این کندل باید یک سری ویزگی هایی را دارا باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • در جهت الگو پین بار حرکت کند؛ بدین معنی که اگر الگو پین بار ما نزولی بود، باید کندل کی بار هم نزولی باشد و اگر الگو پین بار ما صعودی بود، باید کندل کی بار هم صعودی باشد.
  • کندل بزرگ باشد و سایه نداشته باشد یا اگر سایه دارد، سایه های آن کم باشد.
  • کندل کی بار در حالت صعودی باید بالاتر از الگو پین بار بسته شود و در حالت نزولی باید پایین الگو پین بار بسته شود.

اگر کندلی چنین ویژگی هایی را داشته باشد و پس از یک الگو پین بار تشکیل شود، می توان گفت که سیگنال صادر شده توسط الگو پین بار نیز تشکیل شده است. در ادامه به بررسی چند نمونه از الگو پین بار و کندل کی بار در بازار فارکس می پردازیم.

الگو های کندلی سیگنال بار و کی بار در فارکس

 

در تصویر بالا نمودار جفت ارز eur/usd را مشاهده می کنید که در رتبه اول محبوب ترین جفت ارز های معاملاتی در بازار فارکس قرار دارد. در این تصویر می بینید که قیمت به یک مقاومت رسیده است؛ پس از آن یک الگو پین بار نزولی و یک کندل کی بار نزولی نیز تشکیل داده است.

الگو های کندلی سیگنال بار و کی بار در فارکس

 

در تصویر بالا نمودار جفت ارز eur/usd را مشاهده می کنید که قیمت به یک حمایت رسیده است؛ پس از آن یک الگو پین بار صعودی و یک کندل کی بار صعودی نیز تشکیل داده است.

الگو های کندلی سیگنال بار و کی بار در فارکس

 

در تصویر بالا نمودار جفت ارز gbp/usd را مشاهده می کنید که  می توان آن را در رتبه دوم محبوب ترین جفت ارز های معاملاتی در بازار فارکس دانست که قیمت به یک مقاومت رسیده است؛ پس از آن یک الگو پین بار نزولی و یک کندل کی بار نزولی نیز تشکیل داده است.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید