یک فنلاندی شریک جدید مسی در تیم بکام

0
51



کد خبر : ۱۹۵۳۶۶۷ |
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۴ |
۴۴۳ بازدید |

۰
دیدگاه

گزارش مارکا: حرفه عجیب رابرت تیلور


رابرت تیلور، مهاجم فنلاندی، به یکی از بهترین همبازیان لیونل مسی در در ایالات متحده تبدیل شده است.

یک فنلاندی شریک جدید مسی در تیم بکام

به گزارش “ورزش سه”، وقتی نام رابرت تیلور، بازیکن اینترمیامی در لیگ حرفه‌ای آمریکا را می‌شنوید، آخرین چیزی که به ذهنتان می‌رسد یک بازیکن فنلاندی است که در کوپیو، شهری کوچک در شرق فنلاند متولد شده است.

با این حال، در واقعیت او بازیکن اینتر میامی است که به همراه جدید لئو مسی در اولین بازی‌های ستاره آرژانتینی در قاره آمریکا تبدیل شده است.

در اولین بازی مسی در ایالات متحده، این بازیکن آرژانتینی از روی نیمکت گلزنی رابرت تیلور مقابل کروز آزول را تماشا کرد.

دقایقی بعد، این ستاره آرژانتینی بود که در آخرین لحظات وظیفه به ثمر رساندن گل برتری اینترمیامی را برعهده داشت.

1903005

در دومین و آخرین بازی مسی که تا به امروز در باشگاه آمریکایی انجام داده، ارتباط بین این بازیکن آرژانتینی و بازیکن فنلاندی به اوج رسید.

در جریان پیروزی قاطع ۴-۰ مقابل آتلانتا یونایتد، رابرت تیلور دو گل زد و مسی دو گل دیگر را به ثمر رساند. علاوه بر این، آن‌ها هرکدام یک پاس گل به یکدیگر دادند.

دیوید بکام و هواداران اینترمیامی نمی‌توانند از هماهنگی جدیدی که در خط حمله تیم شکل گرفته، خوشحال نباشند.

رابرت تیلور، آموزش در فنلاند، پرورش در انگلیس

دوران حرفه‌ای رابرت تیلور تا زمانی که به شریک مسی در اینتر میامی تبدیل شود، بسیار عجیب بوده است.

به جز اقامت کوتاه مدت در انگلیس، بازیکن فنلاندی نمی‌دانست فوتبال دور از کشورهای شمال اروپا چگونه است تا اینکه در فوریه سال گذشته با اینتر میامی قرارداد امضا کرد.

1903003

تیلور از زمانی که نوجوان بود و تا زمانی که به یک بازیکن جوان تبدیل شد، در تیم Jyväskylän Jalkapalloklubi بازی می‌کرد، باشگاهی که از این پس در متن با عنوان جی‌جی‌کی (JJK) نام آن را می‌خوانید.

با این حال، بازیکن فنلاندی همچنین از دو تجربه در انگلیس لذت برد. او یک سال برای ناتینگهام فارست و دو سال برای لینکلن در رده جوانان بازی کرد.

در سال ۲۰۱۳ و در سن ۱۹ سالگی، رابرت تیلور انگلیس را ترک کرد تا به باشگاهی که در آن رشد کرده بود یعنی جی جی کی، بازگردد.

1903004

انتقال به سوئد

رابرت تیلور در بازگشت به کشور خود، فصل‌های بسیار خوبی را در جی‌جی‌کی تجربه کرد.

به همین دلیل، این مهاجم علاقه باشگاه Rovaniemen Palloseura، معروف به RoPS، به عنوان یکی از برترین تیم‌های لیگ فنلاند را برانگیخت.

در این باشگاه لیگ برتری فنلاند، رابرت تیلور پیشرفت داشت و در سطح اول فوتبال کشورش بازی کرد. بازیکن فعلی اینتر میامی، در سال ۲۰۱۶ با زدن ۱۳ گل و ارسال ۵ پاس گل در این تیم خوش درخشید.

به همین دلیل، در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۷، تیلور فنلاند را ترک کرد و به سمت Allsvenskan، لیگ برتر فوتبال سوئد رفت.

درخشش در نروژ

رابرت تیلور پس از دوران باشکوه خود در RoPS، با AIK Solna، یکی از برجسته‌ترین باشگاه‌ها در لیگ برتر فوتبال سوئد، قرارداد امضا کرد.

با این حال، این بازیکن فرصت زیادی برای بازی در تیم سوئدی نداشت و خیلی زود با قراردادی قرضی به ترومسو نروژ رفت.

1903002

رابرت تیلور پس از دو فصل حضور در ترومسو در لیگ برتر نروژ، نقشی تاثیرگذار در این باشگاه به دست آورد. در دو فصل، او ۸ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد.

با این حال، بهترین دوران تیلور هنوز نرسیده بود. بازیکن فنلاندی ترومسو را ترک کرد تا با بران، یک باشگاه دیگر لیگ برتر نروژ، قرارداد ببندد. طی دو فصل، رابرت تیلور ۱۴ گل به ثمر رساند و ۱۶ پاس گل داد. همین موجب شد تا مدیران اینترمیامی شرایط جذب او را دنبال کنند.

رابرت تیلور، ستاره اینتر میامی قبل از ورود مسی

رابرت تیلور پس از چهار فصل باشکوه خود در نروژ، جایی که ۲۲ گل به ثمر رساند و ۲۲ پاس گل داد، اروپا را ترک کرد. بعد از بازی در فنلاند، نروژ و سوئد، نوبت او بود که در لیگ ام‌ال‌اس آمریکا بازی کند.

تیلور در اولین فصل حضورش در اینترمیامی، با زدن ۵ گل و ارسال ۹ پاس گل در تیم منتخب فصل لیگ حرفه‌ای آمریکا قرار گرفت.  قبل از ورود مسی یا سرخیو بوسکتس به میامی، این بازیکن فنلاندی ستاره باشگاه بود.

فوتبالیستی بدون حاشیه، با حرفه‌ای بسیار عجیب و غریب، در سن ۲۸ سالگی به یکی از بزرگترین افتخاراتی که یک فوتبالیست می‌تواند داشته باشد، دست یافته است: همبازی بودن با لئو مسی. تجربه‌ای غیرقابل تصور برای یک بازیکن فنلاندی که تا یک سال پیش نمی‌دانست فوتبال دور از اسکاندیناوی چگونه است. و به خصوص اینکه وقتی با اینتر میامی قرارداد امضا کرد تصورش را هم نمی‌کرد با مسی همبازی شود.

با این حال زندگی به او هدیه‌ای داده که هرگز فراموش نخواهد کرد. رابرت تیلور شریک جدید لئو مسی در خط حمله اینترمیامی است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید