دولت می‌خواهد رسانه‌ها را به بیان روایات مدنظر خودش سوق دهد

0
76


|


۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۰:۰۰

|

|


محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی:



محمدصادق جوادی‌حصار نوشت: دولت قصد دارد زمینه فعالیت‌های اهالی رسانه‌ها را به سمتی سوق داده و هدایت کند که بیانگر روایت مدنظر خودش باشد. سیاست‌های انقباضی و خلاف توسعه رسانه‌ها که اغلب در جهت ایجاد محدودیت‌ها برای فضای عمومی کشور از جمله رسانه‌هاست.



دولت می‌خواهد رسانه‌ها را به بیان روایات مدنظر خودش سوق دهد


|


۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۰:۰۰

محمد صادق جوادی حصار در یادداشت با عنوان «سنجش عملکرد رسانه‌ای دولت» در روزنامه اعتماد نوشت: در روز خبرنگار می‌توان عملکرد مسوولان و متولیان در مواجهه با خبرنگاران را مورد سنجش قرار داد و حرف‌های اهالی رسانه را بازتاب داد و از درد دل‌های‌شان گفت.

واقع آن است که همه‌چیز دولت به همه‌چیز دولت می‌آید. اقتصاد دولت با فرهنگش؛ سیاست دولت با دیپلماسی‌اش، نگاه دولت به جامعه با رویکردی که در حوزه‌های رسانه‌ای و ارتباطی دارد و… کاملا باهم هماهنگ هستند. در واقع همه این بخش‌ها از یک رویکرد گفتمانی و یک آبشخور فکری سیراب می‌شوند.

اگر قرار باشد نشانه‌ای از این رویکردها مطرح شود باید به سیاست‌های انقباضی و کنترلی دولت در مواجهه با اهالی رسانه و فعالان مطبوعاتی و اساسا فضای عمومی اشاره شود. دولت قصد دارد زمینه فعالیت‌های اهالی رسانه‌ها را به سمتی سوق داده و هدایت کند که بیانگر روایت مدنظر خودش باشد.

سیاست‌های انقباضی و خلاف توسعه رسانه‌ها که اغلب در جهت ایجاد محدودیت‌ها برای فضای عمومی کشور از جمله رسانه‌هاست. البته ممکن است آقای رییس‌جمهوری در اظهاراتشان به گونه‌ای دیگر طرح موضوع کرده و متفاوت بحث کنند اما افراد نزدیک به ایشان شرایطی را برای اهالی رسانه شکل داده‌اند که معنایی جز این ندارد.




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید