تامین اجتماعی: ۴۰ هزار بازنشسته می‌توانند وام ۲۰۰ میلیون ریالی دریافت کنند

0
43


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: امکان ثبت نام غیرحضوری دریافت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی ویژه بازنشستگان از ۲۱ مرداد ماه آغاز می‌شود و تا سقف ۴۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان تأمین‌اجتماعی شفا سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین‌اجتماعی برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون ریالی ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: دریافت وام برای بازنشستگان در قالب ثبت‌نام در سامانه یکپارچه و به‌صورت الکترونیکی در سالجاری تسهیل شد و تا سقف ۴۰ هزار بازنشسته واجد شرایط امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: اتباع خارجی طبق توافق بین‌المللی و زمینه‌های قانونی موجود، پس از اخذ مجوزهای قانونی و اشتغال قانونی، می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات بیمه‌ای و درمانی بر اساس مقررات بین‌المللی و ضوابط داخلی استفاده کنند.

وی یادآور شد: طرح‌های توسعه پوشش بیمه‌ای برای اتباع خارجی در دستور کار است و به‌زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: طبق توافق اجرایی و عملیاتی با سازمان بیمه سلامت که متولی اصلی صندوق بیماران صعب‌العلاج است، مقرر شد که هزینه‌های باقی مانده تا پایان تیرماه را سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و بعد از پایان تیرماه نیز کل مابه‌التفاوت بیمه‌ای این بیماران به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی به بیمه سلامت ارجاع شود و پرداخت هم براساس ضوابط مربوط به آن صندوق به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی و همه آحاد جامعه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور بازدید میدانی از چگونگی ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان سمنان و نیز دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان شرکای اجتماعی و مسئولان محلی به استان سمنان سفر کرد.

کمک به بهبود خدمات تامین اجتماعی در استان سمنان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بیان کرد: طرح توسعه درمانگاه سمنان با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در حال انجام است که باید تسریع شود.

وی با اشاره به این‌که در حوزه درمان مستقیم، خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارایه می‌شود، افزود: خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی نیاز به توسعه دارد و در استان سمنان نیز همچون سایر استان‌ها، توسعه درمان مستقیم در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان سمنان، اظهار کرد: تامین متخصصان مورد نیاز مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی با کمک دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود تا عمق تخصصی خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان سمنان افزایش یابد.

در این سفر، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، سیدمرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و همچنین هادی قیومی مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات، حسن ضابطی مدیرکل امور مجلس و دولت و مهدی ناقوسی مدیرکل درمان مستقیم تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل این سازمان را همراهی و در شهرهای مختلف استان از مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی استان بازدید می‌کنند.

بازدید از مجتمع تولید پودر سولفات سدیم و نمک تصفیه شده گرمسار، درمانگاه تأمین‌اجتماعی سرخه، درمانگاه شعبه یک سمنان، بیمارستان تأمین‌اجتماعی شفا سمنان و طرح در دست احداث درمانگاه این بیمارستان و درمانگاه گرمسار، به همراه دیدار با استاندار سمنان، شرکت در شورای اداری مشترک بیمه و درمان استان و نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی، از جمله برنامه‌های سفر موسوی به استان سمنان است.

خدمات تامین اجتماعی در استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفر، ۷۵ درصد جمعیت استان، تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.

مجموع تعداد افراد تحت پوشش حمایت‌های متنوع بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان ۵۲۶ هزار و ۶۲۷ هزار نفر شامل ۱۷۹ هزار نفر بیمه‌شده اصلی، ۲۵۴ هزار نفر بیمه‌شده تبعی و حدود ۹۳ هزار نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی است.
تأمین‌اجتماعی در استان سمنان ۱۰ شعبه دائم، به‌همراه ۲ شعبه اقماری و ۳ کارگزاری را برای ارائه خدمات متنوع بیمه‌ای به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این استان سازماندهی کرده است.
در بخش درمان نیز ظرفیت‌های ارائه خدمات سلامت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان در بخش درمان مستقیم، شامل ۹ مرکز و شامل یک بیمارستان، چهار درمانگاه عمومی، ۲ درمانگاه تخصصی و ۲ پلی‌کلینیک است.

بیمارستان شفا، تنها بیمارستان تأمین‌اجتماعی استان سمنان است که ۱۱۲ تخت فعال دارد و در سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۰۴ نفر در این بیمارستان بستری شدند و پنج هزار و ۴۷۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام شد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید