انشالله که به گرانی بیشتر نرسیم / با توجه به جنگ اوکراین، تامین نهاده‌ها از اوکراین مشکل شده / هنوز هیچ گوشتی وارد نشده؛ تازه تجار موافقت کرده اند که گوشت گوساله را احتمالا از برزیل وارد کنند / گوشت گوسفندی از آسیای میانه، روسیه و ارمنستان وارد می‌شود

0
62


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، درباره علت گرانی و کمبود گوشت قرمز گفت: کمبود را باید در بحث دام بررسی کنیم، دام زنده عرضه کمی دارد، علت گرانی گوشت عرضه کم دام است. در دو سال گذشته به علت خشکسالی دام‌های مولد ما راهی کشتارگاه شدند و علفه هم گران بود و دامدار‌ها دام را به کشتارگاه دادند.

ملکی در گفت و گو با «انتخاب» افزود: مسئله گوشت بستگی به تصمیم دولتمردان دارد. دام باید وارد شود و علفه آن هم تامین شود. با توجه به جنگ اوکراین، تامین نهاده‌ها از اوکراین مشکل شده است. نهاده کم وارد می‌شود و در دو سال گذشته هم خشکسالی بر وضعیت دام داران تاثیر گذاشته است.

وی در ادامه در رابطه با احتمال واردات گوشت اشاره کرد: با توجه به اینکه تصمیماتی در وزارت جهاد کشاورزی برای واردات گرفته شده است، شاید بتوانند بازار را مدیریت کنند. تجار هم موافقت کرده‌اند که گوشت وارد کنند تا در ماه‌های آینده دچار مشکلات گرانی بیشتر نشویم. احتمال عرضه بیشتر نیز وجود دارد. در غرب کشور خیلی از کشاورزان با رویش خوبی مواجه شده‌اند و مشغول حاصل برداری اند و به علت ارزان شدن جو و کاه دام‌ها را حفظ کرده اند.

وی افزود: هنوز هیچ گوشتی وارد نشده است. تازه تجار موافقت کرده اند که گوشت گوساله را احتمالا از برزیل وارد کنند. برای گوشت گوسفندی از آسیای میانه و روسیه و ارمنستان وارد کنند.

ملکی درباره میزان نوسان قیمت گوشت گفت: انشالله که به گرانی بیشتر نرسیم. مقداری از دام‌ها نگهداری شده‌اند و دام داران محصولات کشاورزی‌شان را جمع آوری کرده‌اند که به روند توزیع کمک می‌کند. حالا که قیمت علوفه مساعد شده است وضعیت را بهتر می‌شود. یقینا اگر به وضعیت ایده‌آل در مهر ماه برسیم گوشت گران‌تر نخواهد شد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید