امیرآبادی، نماینده مجلس: آنچه درمورد بیمه کارکران ساختمانی تصویب کردیم به نفع آنها نبود/ امیدواریم شورای نگهبان مجددا ایراد بگیرد

0
53


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده مجلس گفت: آنچه‌ که ما مجددا تصویب کردیم به نفع کارگران ساختمانی نبود، به نظر من این مصوبه بار مالی دارد و بار مالی با این مصوبات تامین نمی‌شود. امیدواریم شورای نگهبان مجددا به عنوان اصل ۷۵ ایراد بگیرد.

احمد امیرآبادی فراهانی درباره مصوبه جدید مجلس در خصوص بیمه کارگران ساختمانی گفت: مشکل اساسی امروز ما کارگران ساختمانی هستند، آن چیزی که تصویب شد منابع‌اش تامین نمی‌شود و من از شورای نگهبان می‌خواهم باز هم بار اصل ۷۵ را ایراد بگیرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عددی که آقای سلیمی پیشنهاد داد، نمی‌تواند بیمه کارگران ساختمانی را تامین کند.

وی در خصوص این‌که گفته شد در خصوص بیمه کارگران ساختمانی باید قانون قبلی اجرا شود، یادآور شد: قانون قبلی ۱۵ درصد است و در روزهای اخیر ۳۰ درصد شد، این ۳۰ درصد یعنی برای این کارگران ساختمانی که بیمه هستند دولت باید از این محل ماهیانه ۲۰ درصد پرداخت کند که مبلغ عددی‌اش کم است و افراد جدیدی که می‌خواهند بیمه کنند و در نوبت هستند، بیمه‌شان انجام نمی‌شود بنابراین آنچه‌که ما تصویب کردیم به نفع کارگران ساختمانی نبود.

امیرآبادی درباره این‌که ممکن است شورای نگهبان درباره این مصوبه ایراد بگیرد، عنوان کرد: ما امیدواریم شورای نگهبان مجددا به عنوان اصل ۷۵ ایراد بگیرد و به مجلس برگردد، مجلس هم بالاخره نظر شورای نگهبان را تامین کند. به نظر من این مصوبه بار مالی دارد و بار مالی با این مصوبات تامین نمی‌شود.

مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی جهت تأمین نظر شورای نگهبان مصوب کرد‌در صورت عدم تامین منابع لازم جهت گسترش پوشش بیمه‌ای کارگران با تصویب هیات وزیران افزایش مجموع عوارض تا ۳۰درصد و به صورت سالانه حداکثر در سقف ۲/۵ درصد بلامانع است.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید