اگر کودک شما این علائم را دارد به چشم‌پزشک مراجعه کنید

0
39



اگر کودک شما این علائم را دارد به چشم‌پزشک مراجعه کنید


|


۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۲۳:۳۰:۰۰

ضعیف شدن چشم در کودکان در بسیاری از مواقع در خانواده‌ها تشخیص داده نمی‌شود و والدین زمانی متوجه می‌شوند چشم کودک‌شان ضعیف است که علائم و نشانه‌های آن بارز می‌شوند. اما چطور می‌توان متوجه شد فرزند کوچک و خردسال در خانواده از ضعیف شدن چشم رنج می‌برد؟

به گزارش اعتمادآنلاین، ضعیف شدن چشم در کودکان نشانه‌ها و علائم ساده‌ای دارد که با دقت به آنها می‌توان از شدت یافتنش جلوگیری کرد. یک اپتومتریست، برخی از نشانه‌ها را بررسی کرده که آنها را با شما در میان می گذاریم تا مراقب باشید که ممکن است نشان‌دهنده مشکلات احتمالی بینایی در کودک‌تان باشد. با این حال، این علائم تشخیص قطعی نیستند و اگر مشکوک به هر گونه مشکلی در بینایی کودک خود هستید، بسیار مهم است که برای یک معاینه جامع چشم با یک متخصص مراقبت از چشم واجد شرایط مشورت کنید.

چشم‌دوزی یا مالش چشم:

اگر کودک شما مکرراً یک چشم خود را می‌بندد، یا چشم‌های خود را بیش از حد می‌مالد، می‌تواند نشانه‌ای از عیوب چشمی مانند نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم باشد.

نشستن خیلی نزدیک به صفحه‌نمایش:

اگر کودک شما به طور مداوم خیلی نزدیک به تلویزیون، کامپیوتر یا سایر صفحه‌‌نمایش‌ها می‌نشیند، ممکن است نشان‌دهنده نزدیک‌بینی باشد.

مشکل در دیدن اشیای دور:

اگر کودک شما برای دیدن چیزهایی در دوردست مانند تابلوهای راهنما یا تخته‌سیاه در مدرسه تلاش می‌کند، می‌تواند نشان‌دهنده نزدیک‌بینی باشد.

نگه داشتن اشیا خیلی نزدیک:

اگر کودک شما کتاب، اسباب‌بازی یا سایر اشیا را به طور غیرعادی نزدیک به صورت خود نگه می‌دارد، ممکن است نشانه دوربینی باشد.

خستگی مکرر چشم یا سردرد:

اگر کودک شما از خستگی مکرر چشم، خستگی یا سردرد شکایت دارد، می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل اساسی بینایی باشد.

اجتناب از مطالعه یا کار نزدیک:

اگر کودک شما از فعالیت‌هایی که نیاز به دید نزدیک دارند مانند خواندن، نوشتن یا نقاشی کردن اجتناب می‌کند، ممکن است نشان‌دهنده ناراحتی یا مشکل در تمرکز باشد.

انحراف چشم یا ناهماهنگی:

اگر متوجه شدید که یک یا هر دو چشم کودک‌تان به سمت داخل یا خارج حرکت می‌کند می‌تواند نشانه استرابیسم (چشم‌های ضربدری) باشد.

اشک یا قرمزی بیش از حد:

اشک ریزش مداوم، قرمزی یا سوزش چشم‌ها می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل سلامت چشم یا آلرژی باشد.

هماهنگی ضعیف دست و چشم:

مشکل در گرفتن یا پرتاب اشیا، یا مشکلات هماهنگی در فعالیت‌های ورزشی، می‌تواند به مشکلات بینایی مرتبط باشد.

کج کردن سر یا پوشاندن یک چشم:

اگر کودک شما مرتباً سر خود را کج می‌کند یا یک چشم خود را می‌پوشاند، ممکن است سعی کند مشکل بینایی یک چشم خود را جبران کند.

عملکرد متناقض در مدرسه:

اگر عملکرد تحصیلی فرزند شما به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یابد، می‌تواند به دلیل مشکلات بینایی تشخیص داده‌نشده باشد که بر توانایی خواندن و درک او تاثیر می‌گذارد.

حساسیت به نور:

اگر کودک شما بیش از حد به نور حساس است (فوتوفوبیا)، می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های چشمی مختلف باشد.

اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید یا در مورد بینایی کودک خود نگرانی دارید، توصیه می‌شود قرار ملاقاتی با یک اپتومتریست یا چشم پزشک اطفال تعیین کنید. معاینات منظم چشم برای تشخیص و رسیدگی به مشکلات بینایی در مراحل اولیه، حصول اطمینان از سلامت بینایی و رشد کلی کودک شما مهم است.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید