توسعه فرودگاه امام بر پایه تهاتر نفت به چینی‌ها واگذار شد

0
53


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا:  مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام از آغاز علمیات احداث ترمینال جدید فرودگاه امام با تهاتری نفتی چینی‌ها از پایان شهریور ماه خبر داد.  

سعید چلندری در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت مذاکره با چینی‌ها برای ساخت ترمینال جدید فرودگاه امام اظهار داشت: چندین شرکت داخلی و خارجی برای ساخت ترمینال جدید در فرودگاه امام اعلام آمادگی کردند و وارد مذاکره با آنها شدیم در نهایت بهترین شرکت را که یک شرکت چینی است را انتخاب کردیم.

وی درباره نحوه همکاری و تامین مالی شرکت چینی برای احداث فاز دوم فرودگاه امام گفت: تامین مالی از طریق تهاتر نفتی خواهد بود که چیزی حدود ٢.۵ تا ٣ میلیارد یورو تهاتر شود و احتمالا پایان شهریور ماه علمیات اجرایی ترمینال جدید در فاز دوم توسعه این فرودگاه آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام با بیان اینکه متاسفانه فاز اول فرودگاه امام به طور ١٠٠ درصد تکمیل نشده، تاکید کرد: با مشکلی در صنعت هوانوردی مواجه بودیم این بود که  افرادی بر روی کار آمدند که سابقه فعالیت در صنعت هوانوردی نداشتند و عدم ثبات مدیریتی منجر به خسران زیادی به این صنعت شد که یکی از بخش‌های آسیب دیده فرودگاه امام بود که علمیات اجرایی فاز دو به عملیات اجرایی نرسید.

چلندری ادامه داد: مطالعات اجرایی فاز دوم را به پایان رساندیم و  ترمینال جدید در فاز دو در اراضی ۴١٠ هزار هکتاری در ضلع جنوب فرودگاه احداث می‌شود و ترمینال جدید با زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات مستقل از ترمینال فعلی ساخته خواهد شد.  

وی با بیان اینکه ٢٩ شرکت خارجی از/به فرودگاه امام پرواز دارند، گفت: از فرودگاه امام به ۶۴ مقصد مختلف پرواز انجام می‌شود و اخیرا ۴ شرکت هواپیمایی جدید و ٩ مسیر جدید  به شبکه پروازی فرودگاه امام اضافه شده‌ است.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید