روش ابداعی جدید دانشمندان؛ بدون ورزش عضلات قلب خود را تقویت کنید

0
53


|


۱۴۰۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۳۰:۰۰

|

|


«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:



بیماری عروق کرونر که ناشی از تجمع پلاک روی دیواره رگ‌های خون‌رسان به قلب است، یکی از شایع‌‌ترین بیماری‌ها در جهان محسوب می‌شود. در کنار دارو و عمل جراحی دانشمندان به روش ابداعی جالبی رسیدند که می‌تواند این بیماری را بهبود بخشد.



روش ابداعی جدید دانشمندان؛ بدون ورزش عضلات قلب خود را تقویت کنید


|


۱۴۰۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۳۰:۰۰

بیماری عروق کرونر که ناشی از تجمع پلاک روی دیواره رگ‌های خون‌رسان به قلب است، یکی از شایع‌‌ترین بیماری‌ها در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، یک رسانه عربی نوشت، در کنار دارو و عمل جراحی دانشمندان به روش ابداعی جالبی رسیدند که می‌تواند این بیماری را بهبود بخشد.

به نوشته این رسانه، برای این بیماری علاوه بر انجام عمل جراحی و نیز برخی از داروها، رفتارها و فعالیت‌‌هایی هم وجود دارد که می‌تواند به معالجه بیماری کمک کنند. جالب‌ترین این رفتارها خندیدن است.

در نشست سالانه جمعیت بیماری‌های قلب اروپا که اخیراً در آمستردام برگزار شد، اعلام شد خندیدن می‌تواند کمک شایانی به این بیماران بکند.

دانشمندان در یک تحقیق که در این نشست سالانه ارائه شد گفتند به نتایجی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد خندیدن می‌تواند به بهبود بیماران عروق کرونر کمک کند.

این تحقیق که هنوز از سوی دیگر کارشناسان مورد ارزیابی و مطالعه قرار نگرفته است، تاکید دارد معالجه با خندیدن می‌تواند قدرت قلب را در انجام وظایف خون‌رسانی تقویت کند و تیم پژوهشی در حین انجام آزمایش شاهد کاهش التهاب‌ها و بهبود شرایط این بیماران بود.

این تیم با تحقیق روی ۲۶ نفر با میانگین سنی ۶۴ سال به این نتیجه رسید که خندیدن باعث افزایش جذب اکسیژن افراد می‌شود و با توسعه شریان‌های اصلی زمینه عبور مقدار بیشتری خون را فراهم می‌کند.

به گفته دانشمندان، این اولین آزمایش بالینی در این زمینه است که میزان تاثیرگذاری خنده بر بیماران عروق کرونر را نشان می‌دهد، پیش از این تاثیر خنده بر ترشح اندورفین یکی از هورمون‌های کاهنده استرس و التهاب و آرامش‌دهنده قلب و عروق مورد بررسی قرار گرفته بود.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید