رازگشایی از جنایت در پل روس‌های مشهد/ قاتل بعد از ۲۱ سال اعتراف کرد

0
40



رازگشایی از جنایت در پل روس‌های مشهد/ قاتل بعد از 21 سال اعتراف کرد


|


۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ۰۸:۱۲:۵۷

جوانی که ۲۱ سال قبل و در یک نزاع دسته جمعی مرتکب جنایت شده بود،روز گذشته در روستای چهارفصل مشهد دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.

به گزارش روزنامه خراسان، ساعت ۲۳ یازدهم تیر سال ۱۳۸۱ ،ماموران کلانتری آبکوه مشهد در جریان نزاعی مرگبار قرار گرفتند و عازم محله معروف به پل روس ها شدند.بررسی های مقدماتی نیروهای انتظامی نشان می داد که چند جوان در یک نزاع دسته جمعی به جان هم افتاده اند  که دراین میان جوان ۲۳ ساله ای به نام «غلام رضا-ظ» هدف ضربه کارد قرار گرفته و به بیمارستان الغدیر انتقال یافته است، اما تلاش کادر درمانی برای نجات وی از مرگ به نتیجه نرسید و این جوان درحالی جان سپرد که عاملان نزاع خونین از صحنه جنایت گریخته بودند. ادامه تحقیقات عوامل انتظامی بیانگر آن بود که دو گروه به دلیل اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شده اند بنابراین با صدور دستوری از سوی قاضی وقت شعبه ۱۳۳ دادگاه کیفری مشهد، کارآگاهان شعبه اول پلیس آگاهی خراسان رضوی تلاش گسترده ای را برای دستگیری عاملان این نزاع هولناک آغاز کردند و موفق شدند تعدادی از متهمان را دستگیر کنند، اما عامل اصلی جنایت به مکان نامعلومی فرار کرده بود.

تحقیقات کارآگاهان درحالی برای دستگیری قاتل فراری ادامه یافت که دیگر متهمان دستگیر شده به مجازات های قانونی محکوم شدند و با وجود صدور حکم غیابی برای «وحید-ق»(متهم به قتل فراری) پرونده وی همچنان در پلیس آگاهی خراسان رضوی تحت رسیدگی قرار داشت تا این که بعد از گذشت ۲۱ سال از ماجرای جنایت در پل روس ها ،سرنخ هایی از حضور پنهانی متهم در روستای چهارفصل به دست آمد که با نام جعلی و به طور مخفیانه وارد مشهد شده بود. به همین خاطر و با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ مهدی سلطانیان(رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) بلافاصله رصدهای اطلاعاتی وارد مرحله جدیدی شد و گروهی از کارآگاهان به طور نامحسوس تحقیقات پلیسی را برای شناسایی مخفیگاه متهم به قتل فراری ادامه دادند و به هویت واقعی متهم پی بردند.سپس نیروهای عملیاتی به سرپرستی سرهنگ مرادی(افسر پرونده) و با کسب مجوزهای قضایی ،عملیات ضربتی را برای دستگیری متهم آغاز کردند و او را در یکی از باغ های اطراف روستای چهارفصل مشهد به دام انداختند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روزگذشته درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه خراسان ،به تشریح ماجرای دستگیری متهم به قتل فراری بعد از ۲۱ سال پرداخت و اظهار کرد: هیچ پرونده ای در پلیس آگاهی خراسان رضوی بر اساس مرور زمان مختومه نمی شود و کارآگاهان همواره در جست و جوی تبهکاران و جنایتکاران هستند.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: پرونده متهم«وحید-ق» نیز در اداره جنایی آگاهی زیر ذره بین تحقیقات قرار داشت تا این که بالاخره سرنخ هایی از ورود وی به مشهد به دست آمد چراکه پلیس دراین گونه موارد از منابع و مخبران مورد اطمینان بهره می گیرد و آموزش های لازم را به آنان ارائه می دهد.این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد:بررسی های کارآگاهان در بازنگری پرونده های جنایی نشان داد که متهم مذکور به بندرعباس گریخته است، اما سرنخی از مخفیگاه وی درآن زمان به دست نیامد تا این که وی با همان عنوان جعلی «علی-ت» وارد مشهد شد و به چنگ کارآگاهان افتاد.

سرهنگ شفیع زاده با اشاره به اعترافات متهم تصریح کرد: وی که اکنون ۴۵ ساله است ادعا می کند که در تیر ماه سال ۱۳۸۱،برادرش با فرد دیگری اختلاف داشت که قرار دعوا گذاشته بودند، اما نزاع آنان درمقابل یک نمایشگاه اتومبیل در منطقه معروف به پل روس ها آغاز شده است.

در همین حال متهم به قتل درباره ماجرای جنایت درنزاع دسته جمعی به سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی) گفت: من با برادرم قهر بودم و زمانی که شنیدم قصد دعوا دارد به او گفتم من در دعوای شما دخالتی نمی کنم! به همین خاطر هم راهی محل کارم شدم  که آن زمان در یک کارگاه کفاشی کار می کردم، اما وقتی به خانه بازگشتم فردی به من گفت: تو چه بی غیرت هستی! برادرت را کتک می زنند!آن وقت تو در خانه نشستی! پس غیرتت کو!

متهم این پرونده جنایی ادامه داد: من هم با شنیدن این جملات غیرتی شدم و کارد آشپزخانه را از خانه برداشتم و به محل نمایشگاه رفتم  که درگیری شروع شد و«غلامرضا-ظ» را با چاقو زدم!

یکی از متهمان پرونده هنگام وقوع جنایت گفته بود که طرف مقابل با یک دستگاه پیکان نارنجی رنگ به محل پل روس ها آمدند و مجید و وحید(دو برادر) نیز سوار بر موتورسیکلت پشت سر آن ها رسیدند که دعوا شروع شد و یکی از شرکت کنندگان در نزاع ضربه ای با دست به«وحید»(متهم به قتل) زد که چاقوی او به درون جوی آب افتاد اما او چاقو را برداشت و سپس به سوی غلامرضا حمله ور شد…

بررسی های بیشتر درباره زوایای پنهان این پرونده جنایی و اعترافات متهم به قتل دستگیر شده همچنان ادامه دارد. 

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید