توافق اولیه دولت و مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

0
17


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از جلسه مشترک رئیس مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره موضوع بازنشستگان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم اولیه در هدف‌گذاری انجام شده، تا پایان برنامه هفتم شاهد تحقق متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خواهیم بود.

محسن زنگنه در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسات کمیسیون تلفیق گفت: لایحه دولت ۱۱۸ ماده دارد که کمیسیون تلفیق ۱۲۱ ماده الحاقی را به لایحه اضافه کرد منتها با  تدبیر رییس مجلس و جهت تامین نظر دولت، این مواد الحاقی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

وی ادامه داد: کمیسیون هر روز از ساعت ۶ عصر در جلساتی به بررسی مواد الحاقی می پردازد. تاکنون ۲۰ ماده از ۱۲۱ ماده الحاقی در کمیسیون تلفیق تصویب شده و ۱۰ مورد مراعا مانده که به زودی بررسی می شود لذا حداکثر ۳۰ ماده از ۱۲۱ ماده الحاقی در تلفیق پذیرفته می شود و به صحن ارجاع خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین گفت: یکی از مسائل مهم کشور صندوق های بازنشستگی و تامین حقوق بازنشستگان است؛ دولت فصلی را به صندوق های بازنشستگی اختصاص داد که این فصل به دلیل اهمیت و مطالبات بازنشستگان و نگاه مجلس به کمیسیون تلفیق ارجاع شد تا با دولت تفاهم صورت گیرد که مشکل ورشکستگی صندوق های بازنشستگی و حقوق بازنشستگان به خصوص لشکری و کشوری و صندوق تامین اجتماعی حل شده و به جمع بندی برسیم.

وی ادامه داد: در همین راستا شب گذشته جلسه‌ای سه ساعته بین رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد؛ در نهایت جمع‌بندی اولیه این بود که در طول برنامه هفتم توسعه بتوانیم بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان را به سرانجام برسانیم. همچنین بر اساس تفاهم اولیه در هدف گذاری انجام شده، ان شاءالله تا پایان برنامه هفتم شاهد تحقق این موضوع باشیم.

زنگنه در پایان بیان کرد: در کنار این اصلاحات سنجه ای مدیریتی و ساختاری را در صندوق های بازنشستگی اعمال می کنیم؛ این موضوع بعد از نهایی شدن به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید