با وام ۲ میلیارد تومانی کجا می‌توان خانه خرید؟

0
29


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: اخیرا وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم (تسه) به یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این سقف وام برای خرید مسکن تهرانی‌هاست. متقاضیان واجد شرایط برای وام مذکور باید حدود ۴۰۰ میلیون تومان آورده اولیه برای خرید اوراق داشته باشند.

 حال این پرسش مطرح می‌شود که با این مبلغ در چه مناطقی از تهران و چه متراژی می‌توان خانه خرید. بررسی آگهی‌های منتشر شده در سایت‌های املاک حاکی از آن است که بیشترین واحد‌های عرضه شده حدود ۴۰ متر به پایین مساحت دارند، البته در شهر‌های جدید اطراف تهران از جمله پردیس متراژ تا ۸۷ متر افزایش می‌یابد.

بر این اساس یک واحد مسکونی حدود ۳۰ سال ساخت با مساحت ۳۳ متر در خیابان زنجان با قیمت ۲ میلیارد تومان یعنی هر مترمربع حدود ۶۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.

واحد مسکونی ۳۶ متری ۲۰ سال ساخت واقع در مسعودیه بدون آسانسور و با پارکینگ ۱.۹ میلیارد تومان (هر مترمربع حدود ۵۲.۷ میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است.

در فاز ۱۱ شهر جدید پردیس واحد ۸۷ متری با آسانسور، پارکینگ و انباری که وضعیت وام آن مشخص نیست ۱.۸ میلیارد تومان یعنی به ازای هر مترمربع حدود ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای فروش فایل شده است.

آپارتمان ۸۷ متری در همین فاز ۲ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. در شهرک ولیعصر واحد مسکونی ۴۱ متری ۱۳ ساله با قیمت یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد نه پارکینگ دارد و نه انباری.

همچنین یک واحد مسکونی ۵۰ متری در خانی‌آباد با عمر ۱۶ سال ۲ میلیارد تومان، آپارتمان ۴۰ متری در نواب ۲۰ سال ساخت ۱.۸۵ میلیارد تومان و سوئیت ۳۶ متری ۲۸ سال ساخت در استاد معین یک میلیارد و ۹۵۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. مورد آخر نه آسانسور دارد و نه پارکینگ.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید