وزیر راه: با دو اقدام قیمت مسکن و زمین را کنترل می‌کنیم؛ جلوگیری از احتکار زمین و تغییر کاربری زمین‌هایی که ۱۰ سال از زمان مجوز‌های مسکونی آن‌ها می‌گذرد

0
18


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری برای جلوگیری از احتکار زمین، گفت:‌ با دو اقدام قیمت مسکن و زمین را در کشور کنترل می‌کنیم.

مهرداد بذرپاش با تاکید بر این‌که میزان معرفی خانه‌های خالی مشمول مالیات به سازمان امور مالیاتی طی ۲ دهه اخیر بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: از سوی دیگر تعداد برگه تشخیص مالیاتی صادر شده توسط سازمان امور مالیاتی برای مالکان خانه‌های خالی نیز بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به این‌که خیلی از نهادهای مالی، بانک‌ها و موسسات مالی خانه خالی در اختیار دارند، ادامه داد: خیلی از انبوه‌سازان نیز واحدهای مسکونی ساخته شده را عرضه نکرده‌اند که دور برگه مالیاتی، عرضه مسکن به بازار بیشتر شده که اتفاق مهمی است.

وی با اشاره به تجربه سایر کشورها برای کنترل بازار مسکن، گفت: همین سیاست را برای جلوگیری از احتکار زمین اجرایی می‌کنیم. بر این اساس مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، زمین‌هایی که ۱۰ سال از زمان مجوز‌های مربوط به کاربری مسکونی آنها می‌گذرد و مالکان برای صدور پروانه ساخت درخواست نداده‌اند، یا این‌که پروانه ساخت دارد اما عملیات اجرایی ساخت و ساز را آغاز نکرده‌اند، تغییر کاربری داده خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این کار باعث خروج زمین‌ها از  احتکار خارج می شود و  در واقع با این دو اقدام می‌توانیم قیمت مسکن و زمین را کنترل کنیم.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید