مالک برند لورِئال اولین زن عضو باشگاه صد میلیاردی‌ها در جهان شد

0
24


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسواز بِتانکور مه‌یر، مالک برند لوازم آرایشی معروف لورِئال، به عنوان اولین زن رسماً وارد باشگاه صد میلیاردی‌های جهان شد.

 

روز پنج‌شنبه، هفتم دی‌ماه، سهام شرکت لورئال در افزایش رکورد گذاشت و باعث شد که خانم بتانکور، ۷۰ ساله، اولین زنی باشد که به باشگاه مردانه بالای صد میلیاردی‌ها می‌پیوندد.

 

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، در حال حاضر ثروت فرانسواز بتانکور از ۹۰ میلیارد یورو یا صد میلیارد دلار گذشته و او در فهرست ثروتمندترین‌های جهان رتبه دوازدهم را دارد.

 

نفر دوم این فهرست هم یک مرد فرانسوی است: برنار آرنو، صاحب برندهای لوکسی چون فِندی و لویی ووییتون با ۱۷۹ میلیارد دلار ثروت.

 

شرکت معروف لوازم آرایشی و بهداشتی لورئال که مقر آن در شهر پاریس است و توسط اوژن شولر، پدربزرگ خانم بتانکور، بنیان گذاشته شد در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰ میلیارد دلار ارزش داشت، اما در حال حاضر بهترین وضع را در بازار سهام دارد.

 

لورئال پس از دوران دشوار همه‌گیری کرونا به اینجا رسیده است که مردان و زنان به دلیل ماندن در خانه‌ها نیاز چندانی به لوازم آرایشی احساس نمی‌کردند.

 

فرانسواز بتانکور مه‌یر پس از مرگ مادرش لیلیان بتنکور در سال ۲۰۱۷ این برند معروف را به ارث برد و هم‌اکنون در هیئت مدیره لورئال نقش معاون مدیر را بر عهده دارد.

 

خانواده بتانکور حدود ۳۵ درصد از سهام لورئال را در اختیار دارند، و پس از آنها شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی با حدود ۳۰ درصد از سهام قرار دارند.

 

فرانسواز در اواخر عمر مادرش،‌ لیلیان، وارد دعوایی خانوادگی با او شد که ماجرای آن تا مدت‌ها تیتر اول روزنامه‌ها بود.

 

در سال ۲۰۱۱ دادگاهی در فرانسه رای داد که لیلیان به نوعی بیماری فراموشی مبتلاست و به همین دلیل کنترل ثروت خانواده را به فرانسواز سپرد.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید