ارزش بیت‌کوین حدود ۱۰ درصد کاهش یافت

0
15


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه به‌ناگهان ۹.۲۲درصد سقوط کرد و هنوز هم نتوانسته است این کاهش را جبران کند.

 

به گزارش بلومبرگ، شرایط بیت‌کوین پس از کاهش قیمت ۹٫۲۲درصدی چند روز گذشته، هنوز هم بهبود پیدا نکرده است.

 

این ارز مجازی تغییر چندانی در معاملات روز پنجشنبه نداشت و در حدود ۴۳۰۵۶ دلار معامله شد، یعنی یک افزایش ناچیز نسبت به روز چهارشنبه، اما هنوز هم ۶٫۲ درصد نسبت به اوج قیمت خود فاصله دارد.

 

قیمت بیت‌کوین در دوم ژانویه سال جدید میلادی به بالاترین رقم طی ۲۱ ماه گذشته رسید که دلیل آن خوشبینی نسبت به تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای تصویب اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بود، این اتفاق ارتباط مستقیمی با قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین دارد.

 

قیمت بیت‌کوین به‌همراه کل بازار ارزهای مجازی به‌ناگهان در روز چهارشنبه سقوط کرد. بسیاری عقیده دارند دلیل آن  یادداشت مارکوس تیلن، تحلیلگر متریکس‌پورت بوده است که عقیده دارد کمیسیون بورس و اوراق بهادار پیشنهاد تأسیس این صندوق را در این ماه رد خواهد کرد.

 

سقوط ارزش بیت‌کوین باعث نقد شدن بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارزهای مجازی در صرافی‌های بزرگ دنیا شد.

 

جیهان وو، مؤسس شرکت خدمات مالی متریکس‌پورت در پاسخ به این عکس‌العمل بازار گفت: «واقع‌بینانه نیست که تصور کنیم یک گزارش متریکس‌پورت می‌تواند باعث سقوط یک بازار تریلیون دلاری شود».

 

وی همچنین گفت:«با توجه به تاریخچه بیت‌کوین و دورنمای آن در آینده، بی‌ثباتی فعلی و عدم اطمینان نسبت به تأسیس صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین در ژانویه ۲۰۲۴، در نهایت اهمیتی ندارند».



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید