رشد عجیب قیمت خودرو ؛ هایما S۸ نزدیک به ۱۰۵ میلیون تومان گران شد / دنا پلاس توربو اتومات AT با افزایش قیمت ۱۰۲ میلیونی به مرز یک میلیارد رسید

0
22


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اکو ایران: رصد بازار نشان می‌دهد پرطرفدارهای ایران خودرو در روزی که گذشت رشد یکپارچه قیمت داشتند و با این شرایط شاهد افزایش ۲ تا ۱۰۵ میلیونی قیمت در بازار بودیم.

 

بررسی بازار نشان از آن دارد که این رشد قیمت در ۳ روز گذشته رقم خورده است و با این شرایط و با بررسی بازار می‌توان گفت امروز هایماS8 نزدیک به ۱۰۵میلیون تومان افزایش قیمت داشت و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» هم رشدی ۱۰۲ میلیونی را تجربه کرد و به مرز یک میلیاردی‌ها نزدیک شد.

 

افزایش نرخ دلار آزاد یکی از دلایل است که برخی از فعالان بازار خودرو رشد قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت می‌دهند، اما آنچه مسلم است تغییر نرخ دلار نمی‌تواند رشد این‌چنینی در بازار به همراه داشته باشد.  یکی دیگر از دلایلی که می‌توان به آن اشاره کرد به انتشار خبر  دریافت مجوز فروش خودرو با پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار است،خبری که هنوز نمی‌توان در خصوص تاثیر آن در بازار اظهارنظر کرد. با این شرایط می‌توان گفت دلیل رشد قیمت خودرو در بازار مشخص نیست و بازار خودرو انتظاری شده است.

 

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو این روزها بازار گوش به اخبار است و این امر موجب شده تا شاهد نوسان بسیار در بازار باشیم.

 

قیمت محصولات ایران خودرو

 

 در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» در بازار ۵۱۰ میلیون تومان  قیمت‌گذاری شد و نسبت به ۱۳ دی ماه رشدی ۱۵ میلیونی داشت. اما «هایما S8 پلاس» امروز رکورد رشد قیمت را شکست و در بازار یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد، افزایش قیمت این خودرو امروز برابر با ۱۰۵ میلیون تومان بود. ارزیابی‌ها همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا اتوماتV2» هم امروز رشد ۲۲ میلیونی داشت و در بازار ۸۳۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

 

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «دنا پلاس ۶ دنده توربو» ۸۳۲ میلیون تومان قیمت خورد و رشد ۲ میلیونی داشت، اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد ۱۰۲ میلیونی در بازار ۹۲۰ میلیون تومانی شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار با افزایش ۵۵ میلیونی ۶۸۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

 

رشد عجیب قیمت خودرو ؛ هایما S۸ نزدیک به ۱۰۵ میلیون تومان گران شد  / دنا پلاس توربو اتومات AT با افزایش قیمت ۱۰۲ میلیونی به مرز یک میلیارد رسید



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید