رهن کامل مسکن در منطقه یک تهران چند؟

0
16


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دنیای اقتصاد:  میانگین رهن کامل هر مترمربع آپارتمان در فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن منطقه یک شهر تهران در روز گذشته حول وحوش بازه قیمتی ۲۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است. البته این میزان در برخی فایل‌ها کمتر و در برخی فایل‌های لوکس تا بیش از دو برابر نیز مشاهده می‌شود.

 بررسی تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده به بازار اجاره مسکن منطقه یک پایتخت به عنوان گران‌ترین منطقه بازار مسکن تهران نشان می‌دهد، اختلاف اجاره‌بهای پیشنهادی در این منطقه و حتی در میان محله‌های مشابه بیش از سایر مناطق و محلات تهران است. واحدهای مسکونی نوساز کماکان با اجاره‌بهای نجومی و خارج از دایره توان مالی طیف گسترده‌ای از مستاجرهای این منطقه به بازار اجاره عرضه شده‌اند اما در یک محله یا حتی یک خیابان مشابه فایل‌هایی هستند که با عمربنای بالا و با اجاره‌بهای پیشنهادی بسیار مناسب‌تر به مستاجرها معرفی شده‌اند.

به عنوان مثال در یک نمونه، در خیابان نیاوران، رهن کامل پیشنهادی برای یک واحد مسکونی ۳۲۵ مترمربعی نوساز، ۱۴میلیارد تومان اعلام شده اما در همان خیابان، رهن کامل یک آپارتمان ۲۶۵ مترمربعی با عمربنای ۱۷ سال، ۳میلیارد تومان تعیین شده است. به این معنا که در فایل اول(فایل نوساز)، رهن کامل هر مترمربع حدود ۴۳میلیون تومان و در فایل دوم(واحد ۱۷ ساله)،  رهن کامل هر مترمربع، حدود ۱۱ میلیون  و۳۲۱ هزار تومان، تعیین شده است. البته به طور قطع، این اختلاف تنها به دلیل اختلاف عمربنای این دو واحد نیست و علاوه بر عمربنا معیارهای دیگری همچون موقعیت آپارتمان، طبقه‌ای که در آن واقع شده، امکانات واحد مسکونی، لوکس بودن آپارتمان و متریال به کار رفته در ساخت آن و… نیز اثرگذار است.

رهن کامل مسکن در منطقه یک تهران چند؟



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید