معاون وزیر نفت: ۳.۵ میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد که با خروج آن‌ها از چرخه روزانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر بنزین مازاد خواهیم داشت / واردات بنزین تنها در شرایطی که پالایشگاه‌ها تعمیرات اساسی دارند، انجام می‌شود

0
13


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: با احداث پالایشگاه‌های جدید و کیفی‌سازی پالایشگاه‌های موجود، می‌توانیم به تولید روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در کشور دست یابیم.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، جلیل سالاری صبح روز یکشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) همزمان با ایام دهه فجر در آیین کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال به همت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در محل پالایشگاه تهران گفت: لازم است در حوزه کیفی‌سازی خودروها و خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام جدی شود. هم‌اکنون ۳.۵ میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد که با خروج آنها از چرخه در عمل روزانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر بنزین مازاد خواهیم داشت که می‌توان این مقدار را در سبد صادراتی قرار داد.

 

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به موازات تولید بنزین، احداث پالایشگاه‌های نو و کیفی‌سازی باید در دستور کار قرار گیرد. با احداث پالایشگاه‌های جدید و کیفی‌سازی پالایشگاه‌های موجود می‌توانیم به تولید روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در کشور دست یابیم.

 

وی بیان کرد: در عمده کلانشهرها براساس تکالیفی که داریم بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو توزیع می‌شود. در زمینه دیگر فرآورده‌های نفتی هم تا سال ۱۴۰۴ به استاندارد یورو می‌رسیم.

 

سالاری افزود: در حوزه نفت‌کوره طرح‌های جامعی در همه شرکت‌های پالایشی طراحی شده است که به‌تدریج اجرایی می‌شوند. در این زمینه به همکاری میان‌دستگاهی نیاز داریم زیرا طرح‌های ما بیشتر محیط زیستی هستند، از این رو تسریع در صدور مجوزها الزامی است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش توضیح داد: ۱۵ میلیارد دلار تاکنون به طرح‌های بهینه‌سازی صنایع پالایشی اختصاص داده شده است و افزون بر این به ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دیگر در طرح‌های ارتقای کیفی‌ نفت کوره نیاز داریم.

 

وی با تأکید بر اینکه درباره نرخ سوم بنزین، مصوبه و ابلاغیه‌ای نداشته‌ایم، گفت: واردات بنزین هم تنها در شرایطی که پالایشگاه‌ها تعمیرات اساسی دارند، انجام می‌شود.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید