برنامه‌ریزی برای تحویل ۸ میلیون دُز واکسن پاستوکووک به وزارت بهداشت

0
455

به گزارش ایرنا، علیرضا بیگلری روز سه شنبه در حاشیه جلسه کمیته علمی ستاد ملی کردنا در جمع خبرنگاران افزود: در ماه های آینده تولید واکسن مبتنی بر نیازی که از طرف وزارت بهداشت اعلام می شود، انجام می گیرد تا مقدار تولید مدیریت شود.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز واکسن پاستور کووک تحویل وزارت بهداشت شد.

رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه طراحی واکسن اصلی و یادآور متفاوت است، توضیح داد: در حال حاضر بنا به درخواست وزارت بهداشت تامین دز یادآور مدنظر است و فعلا خط تولید برای تامین دز یادآور فعال شده است.

بیگلری تاکید کرد: فعلا حدود یک میلیون دز واکسن یادآور پاستوکووک تولید شده و مراحل تست خود را می گذراند و پس از این کار، تحویل وزارت بهداشت خواهد شد

وی افزود: افرادی مانند کادر پزشکی که واکسن های دیگر را تزریق کرده اند، می توانند دز یادآور این واکسن را بزنند.

به گزارش ایرنا، واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان “سوبرانا۲” و در ایران به عنوان “پاستوکووک”، نامگذاری شده است.

مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت ماه در ۸ شهر و با حضور ۲۴ هزار داوطلب آغاز شد.

مطالعه واکسن سوبرانا ۲ در کوبا روی کودکان انجام شد و مجوز مصرف اضطراری را دریافت کرد. مجوز مصرف اضطراری این واکسن اوایل تیر ۱۴۰۰ نیز در ایران صادر شد.

ادامه دارد …‌

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید