پولشویی در بزرگترین صرافی رمزارز جهان؛ بایننس ۴.۳ میلیارد دلار جریمه شد

0
25


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی توافق میان بایننس، بزرگترین پلتفرم مبادلات رمزارز در جهان، با مقام‌های آمریکایی، چانگ‌پنگ ژائو بنیانگذار و مدیر میلیاردر این صرافی از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، ژائو پذیرفته که به نقض قوانین ضد پولشویی آمریکا اعتراف کند و در پی این توافق، بایننس حدود ۴.۳ میلیارد دلار جریمه خواهد پرداخت تا پرونده علیه خود را مختومه کند.

هنوز وزارت دادگستری آمریکا و بایننس به خبر این توافق واکنشی نشان نداده‌اند.

قرار است روز سه‌شنبه یک نشست مطبوعاتی مشترک توسط وزارت‌های دادگستری و خزانه‌داری آمریکا و آژانس تنظیم‌کننده بازارهای مالی (سی‌اف‌تی‌سی)، برگزار شود که به «اقدامات قانونی مرتبط با رمزارزها» اختصاص دارد.

بر اساس گزارش چندین رسانه آمریکایی، مقامات آمریکایی حداقل از سال ۲۰۱۸ در حال بررسی این صرافی بوده‌اند، اما تاکنون به طور رسمی اقدام قانونی انجام نداده بودند.

وال استریت جورنال نوشت که ژائو باید روز سه‌شنبه در مقابل یک قاضی فدرال در سیاتل (ایالت واشینگتن) حاضر شود تا به جرم خود اعتراف کند.

رویترز نیز نوشت که دادستان‌ها گفتند که این شرکت ۱.۸۱ میلیارد دلار ظرف ۱۵ ماه پرداخت خواهد کرد و ۲.۵۱ میلیارد دلار دیگر از اموال آن مصادره خواهد شد. ژائو نیز شخصا ۵۰ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

ژائو یکی از بنیانگذاران، رئیس و سهامدار عمده بایننس، شهروند کانادایی متولد چین است که به مشهورترین چهره در دنیای رمزارزها تبدیل شده است.

بر اساس اطلاعات وبسایت کوین مارکت کپ، بایننس، با اختلاف زیادی، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال است و در روز سه‌شنبه حدود ۱۲ میلیارد دلار تراکنش طی ۲۴ ساعت گذشته‌اش داشته است.

تحقیقات مقامات آمریکا در این زمینه که به طور گسترده در مطبوعات بازتاب داشته، برای چندین سال تهدیدی برای بایننس بوده و چندین مدیر اجرایی آن در ماه‌های اخیر استعفا داده‌اند.

علاوه بر این، این صرافی امسال توسط دو آژانس اصلی تنظیم کننده بازار مالی، اس‌ای‌سی و اس‌اف‌تی‌سی به دادگاه کشیده شد.

اس‌اف‌تی‌سی اعلام کرده که این صرافی اقدامات کافی برای جلوگیری از پولشویی انجام نداده و مشتریانش می‌توانند بدون اینکه هویت آنها قبلا تأیید شده باشد، به پلتفرم صرافی دسترسی داشته باشند.

به نوشته وال استریت جورنال، توافق به دست آمده ژائو اجازه می‌دهد تا سهام خود در این صرافی را حفظ کند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید