شرکت تصفیه آب آبین، راهکاری نوین در صنعت آب

0
97


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت تصفیه آب آبین، راهکاری نوین در صنعت آب

شرکت تصفیه آب آبین به عنوان اولین بازار آنلاین تخصصی تجهیزات آبی در ایران برای تامین آب تصفیه شده صنایع مختلف و هم چنین تولید آب شرب برای جبران کمبود آب در بسیاری از مناطق، همواره به دنبال راهکارهای نوین برای تامین آب سالم و با خلوص بالا برای کاربردهای مختلف بوده است. 

تولید و تامین آب تصفیه شده کاربردهای مختلف نیاز به استفاده از دستگاه های تصفیه آب در مقیاس نیمه صنعتی یا صنعتی دارد. در این دستگاه ها از فیلترها، مواد شیمیایی و روش های مکانیکی مختلف برای تصفیه آب استفاده می شود. 

هر کدام از موارد نام برده شده وظیفه بخشی حذف بخشی از آلاینده های آب را بر عهده دارند. مواد شیمیایی پیش تصفیه اغلب برای آماده کردن آب جهت ورود به دیگر مراحل و هم چنین محافظت از قطعات و دیگر فیلترهای دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به نوع میزان آلاینده های آب نیز انواع فیلترها را می توان به منظور حذف مواد اضافی و آلاینده های آب استفاده کرد.

شرکت تصفیه آب آبین به عنوان یکی از تولیدکنندگان و فروشندگان دستگاه تصفیه آب در مقیاس ها مختلف همواره تلاش داشته است، بهترین سیستم ها و محصولات تصفیه آب را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

در این راستا شرکت آبین یا خود وارد کنندگان قطعات، فیلترها و مواد شیمیایی مورد استفاده در دستگاه های تصفیه آب است، یا این که از وارد کنندگان برتر این محصولات را خریداری کرده است. بنابر این با حذف واسطه های فروش محصولات تصفیه آب مناسب ترین قیمت در اختیار مشتری قرار می گیرد.

ارائه انواع فیلتر آب

انواع فیلتر آب که برای فرایند تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند، هر کدام وظیفه حذف نوعی از آلاینده را از آب بر عهده دارند. ۱۰ مرود از مهم ترین انواع فیلترهای تصفیه آب شامل موارد زیر می شود: 

فیلترهای الیافی

فیلتر الیافی وظیفه حذف گل و لای، ذرات زنگار لوله ها، شن و ماسه و … آب را بر عهده دارد. فیلتر الیافی معمولا اولین فیلتر در فرایند تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی است. این فیلتر نقش بسیار مهمی در حفاظت از دیگر فیلترها و بخ شهای سیستم تصفیه آب دارد.

شرکت تصفیه آب آبین، راهکاری نوین در صنعت آب

فیلترهای کربنی

فیلترهای کربنی در مقیاس خانگی و نیمه صنعتی در دو نوع کربن گرانول و بلاک تولید می شوند. فیلترهای کربنی دستگاه تصفیه آب صنعتی از مخزن و کربن فعالی که داخل آن ریخته می شود تشیل شده اند. کربن فعال یا اکتیو وظیفه از بین بردن بو، رنگ، طعم، برخی فلزات سنگین و کلر آب را بر عهده دارد.

فیلتر شنی

فیلتر شنی از مخزن و سیلیسی که با دانه بندی های مختلف داخل آن ریخته می شود، تشکیل شده است. فیلتر شنی وظیفه حذف ذرات معلق درشت از آب را بر عهده دارد. آب بدون کدورت و شفاف بدون ذرات معلق درشت خروجی از این مرحله از فیلتراسیون برای تصفیه به دیگر مراحل وارد می شود.

فیلتر سختی گیر رزینی

فیلتر سختی گیر رزینی با استفاده از رزین سختی گیر که داخل مخزن ریخته می شود، عوامل یونی سخت کننده آب را از آن حذف می کند. آب نرم از ایجاد رسوب در تاسیسات و دستگاه جلوگیری می کند.

فیلتر ممبران

فیلتر ممبران اصلی ترین وظیفه در میان فیلترهای دستگاه برای تصفیه آب را بر عهده دارد. دقت بالای این فیلتر که به اندازه ۰٫۰۰۰۱ میکرون است، اغلب عوامل آلاینده را حذف کرده و تنها به مولکول آب اجازه عبور از منافذ خود را می دهد.

فیلترهای بیگ وان

فیلترهای بیگ وان در سه نوع نخ تابیده، الیافی و پلی استر تولید می شوند. این فیلترها در پیش تصفیه ورودی ساختمان، صنایع کشاورزی و دامداری، دستگاه های تصفیه آب صنعتی، سیستم های خنک کننده و … کاربرد دارد. 

فیلترهای فشار بالا

فیلتر تصفیه آب فشار بالا با دقت ها و سایزهای مختلف تولید می شود. این نوع فیلتر سرعت بالایی در کاربردهای مختلف از جمله تصفیه آب و فاضلاب دارد. جنس فیلتر فشار بالا از الیافی پلی پروپیلن تهیه می شود و دقت و بازدهی بالایی دارد. طراحی بدون هسته در این نوع فیلترهای تصفیه آب تاثیر زیادی در فرایند فیلتراسیون بر عهده دارد.

فیلتر UV

فیلتر UV وظیفه ضد عفونی کردن و از بین بردن میکرو ارگانیسم های آب را بر عهده دارد. اشعه فرابنفش در این فیلترها باعث تغییر DNA میکرو ارگانیسم ها شده و آنها را از بین می برد. 

فیلترهای کیسه ای و نیزه ای

فیلترهای کیسه ای با دقت های مختلف برای از بین بردن آلاینده های فیزیکی و ذرات معلق در صنایع غذایی و نوشیدنی کاربرد دارند. این فیلترها از الیاف پلی پروپیلن تهیه شده اند و در برابر مواد شیمیایی مختلف مقاومت بالایی دارند. 

فیلترهای نیزه ای نیز با دقت های مختلف برای حذف ذرات معلق، ماسه، گرد و غبار و … مورد استفاده قرار می گیرند. فیلترهای نیزه ای با عناوین فیلتر پلیسه دار، چین دار، شیار دار و موشکی نیز شناخته می شوند. 

تصفیه آب صنعتی با ظرفیت های مختلف

تصفیه آب صنعتی که یکی از مهم ترین بخش های فعالیت آبین را تشکیل می دهد، بر اساس دانش تخصصی کارشناسان و طراحان دستگاه های تصفیه آب صنعتی طراحی و تولید می شوند. این دستگاه ها موثر ترین روش برای تصفیه آب مورد استفاده در صنایع مختلف هستند که، هم کیفیت آب تولید بالایی دارند و هم دارای بازدهی بالایی در میان روش های تصفیه آب صنعتی هستند.

شرکت تصفیه آب آبین، راهکاری نوین در صنعت آب

البته انتخاب نوع روش تصفیه آب صنعتی به نوع کاربرد بستگی دارد. اما دستگاه های تصفیه آب صنعتی برای تقریبا همه کاربردهایی که نیاز به آب تصفیه شده با خلوص بالا دارند قابل استفاده است و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.

دستگاه تصفیه آب صنعتی آبین از ظرفیت ۵۰۰۰ لیتر تا ظرفیت های بسیار بالاتر قابل طراحی و تولید می باشد. این ظرفیت مطابق با مقدار نیاز به آب تصفیه در شبانه روز توسط طراح سیستم تعیین می شود. 

تصفیه آب نیمه صنعتی ویژه صنایع

در برخی از صنایع مانند کارگاه های کوچک که نیاز به آب تصفیه شده مقداری بیش از تصفیه آب خانگی است و میزان آلاینده های آن نیز در محدوده مشخصی است، می توان از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی برای تصفیه آب استفاده کرد. 

به این نکته توجه داشته باشید که، ظرفیت دستگاه باید مقداری از مقدار نیاز روزانه به آب تصفیه شده بالاتر باشد، تا برای تامین آب تصفیه شده نیاز نباشد دستگاه به صورت مداوم کار کند و مستهلک شود. در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بسته به ظرفیت از فیلترهای ممبران ۱۰۰ و ۴۰۰ گالن استفاده می شود. 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید