وزیر بهداشت خبر داد؛ تدوین پیوست فرهنگی سلامت در تعامل با حوزه‌های علمیه و جامعه‌المصطفی

0
80


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ۱۱:۳۹:۳۳

|

|





بهرام عین اللهی از آمادگی وزارت بهداشت برای تعامل با حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی در تدوین پیوست فرهنگی سلامت خبر داد.




وزیر  بهداشت خبر داد؛ تدوین پیوست فرهنگی سلامت در تعامل با حوزه‌های علمیه و جامعه‌المصطفی


|


۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ۱۱:۳۹:۳۳

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت توجه به پیوست فرهنگی حوزه سلامت، عنوان کرد: کار فرهنگی می‌تواند افراد مجاهد، خدوم و ایثارگری تربیت کند که برای خدمت در مناطق کمتر برخوردار داوطلب شوند و تحقق عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات با کیفیت بهداشتی و درمانی را سرعت ببخشند. 

به گزارش ایلنا، بهرام عین اللهی از آمادگی وزارت بهداشت برای تعامل با حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی در تدوین پیوست فرهنگی سلامت خبر داد و با اشاره به مشاهدات خود از فضای معنوی اعتکاف دانشجویان در دانشگاه تهران، گفت: باید از پیام و تأثیر مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی برای تقویت روحیه ایمان و ایثار و در یک کلام دیگر خواهی در پرتو خداخواهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کرد و کوشید که این گونه مناسبت‌های فرهنگساز هر چه با شکوه‌تر و با مشارکت هر چه گسترده‌تر دانشجویان و دانشگاهیان برگزار شود. 

وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی، سه هزار نفر از نیروهای بهداشتی و درمانی به عنوان خادم در خدمت زائران اربعین حسینی بودند و در تابستان امسال طرح معرفت برای استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی در مشهد برگزار شد که مجموعه این اقدامات، آثار و برکات فراوانی در ارتقای فرهنگ دینی در نظام سلامت کشور داشته است. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت معنوی نیاز همه بشریت است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال سلامت معنوی اسلامی هستیم؛ زیرا هر جامعه‌ای به تناسب هستی‌شناسی و جهان بینی خود تعریفی از معنویت دارد و تعریف ما از معنویت، معنویت دینی و وحیانی است. 

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید