سرنوشت موادسازی رئیسی بدتر از هدفمندی احمدی‌نژاد خواهد بود

0
75


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۲۰:۲۰:۵۹

|

|


روزنامه دنیای اقتصاد:



روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: این طرح در خلأ شکل گرفته و در خلأ هم اجرا می‌شود و ثمره آن در شرایط حاضر نتیجه‌ای جز هدر دادن منابع اقتصادی کشور ندارد و سرنوشتی بهتر از طرح هدفمندی یارانه‌ها ندارد و چه بسا سرنوشتی بدتر و پرهزینه‌تر.




سرنوشت مولدسازی رئیسی بدتر از هدفمندی احمدی‌نژاد خواهد بود


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۲۰:۲۰:۵۹

روزنامه دنیای اقتصاد به شدت از طرح مولدسازی انتقاد کرده و سرنوشت آن را بدتر و پرهزینه‌تر از سرنوشت طرح هدفمندی یارانه‌ها برای کشور خوانده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، طرح (مولدسازی) باوجود منطقی بودن آن برای رونق اقتصادی هر کشوری با چالش‌های جدی در فرآیند اجرا و تحقق اهداف مواجه است. از این منظر طرح مولدسازی که رئیس سازمان خصوصی‌سازی از آن به عنوان «بزرگ‌ترین طرح تحول اقتصادی ایران» نام برده است، تجربه ناکام و شکست‌خورده هدفمندی یارانه‌ها در دولت‌های نهم و دهم را تداعی می‌کند. هدفمند‌سازی یارانه‌ها در دولت احمدی‌نژاد که با عناوینی پرطمطراقی همچون «طرح تحول اقتصاد ایران» و «انقلاب اقتصادی» همراه شد، به‌دلیل ضعف در مبانی علمی و سیاستگذاری، ناقص متولد و ناقص اجرا شد و به این دلیل طرح خوبی که می‌توانست عامل نجات و توسعه اقتصاد ایران شود، تبدیل به چالشی بزرگ برای اقتصاد شد که تاکنون بعد از گذشت ۱۳سال دستاوردی جز افزایش شدید هزینه‌های دولت، هدرروی منابع مالی کشور، تحمیل هزینه‌های اقتصادی و معیشتی به مردم به‌دلیل اثرات تورمی طرح و نهادینه کردن فرهنگ و رویکرد پوپولیستی در نهاد دولت در ایران نداشته است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: حال دولت سیزدهم طرحی دیگر به‌عنوان «بزرگ‌ترین طرح تحول اقتصادی ایران» را به ناگاه رونمایی کرده و قصد دارد از قبل آن برای اقتصاد ایران کاری کند، کارستان. این طرح در خلأ شکل گرفته و در خلأ هم اجرا می‌شود و ثمره آن در شرایط حاضر نتیجه‌ای جز هدر دادن منابع اقتصادی کشور ندارد و سرنوشتی بهتر از طرح هدفمندی یارانه‌ها ندارد و چه بسا سرنوشتی بدتر و پرهزینه‌تر.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید