تحویل سه‌ماهه خودروهای وارداتی

0
90


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۱:۱۴

|

|


امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت خبر داد:

تسهیل ورود خودروهای وارداتی به مناطق آزاد


به گفته سخنگوی وزارت نفت خودروهای وارداتی سه‌ماهه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.




تحویل سه‌ماهه خودروهای وارداتی


|


۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۵:۳۱:۱۴

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به برنامه واردات ۱۰۰ هزار خودرو به کشور، گفت: بخش اعظم خودروهای وارداتی سه ماهه تحویل متقاضیان می‌شود و فقط بخش کوچکی فوری و یا شش ماهه تحویل خواهد شد.

به گزارش مهر، مهم‌ترین نکات سخنان امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه رادیویی درباره واردات خودرو و استمرار واردات در سال آینده را می‌خوانید:

 

  • شرایط را احتمالاً مردم اطلاع دارند، عمدتاً سه ماهه است یعنی شاید ۹۰ درصد آن سه ماهه باشد، ۵ درصد آن تحویل فوری باشد و ۵ درصد آن هم شش ماهه باشد، ترکیب ممکن است تغییر کند، ولی در همین فضا احتمالاً خودروها تحویل مشتریان داده خواهد شد.
  • علت این مثلاً سه ماهه و شش ماهه را هم که حتماً می‌دانید به هر حال خودروها باید تولید شوند و ترخیص و کارهای دیگرش انجام شود و تحویل داده بشوند، علتش این است. شما در خود ایران هم که خودروی تحویل فوری می‌خرید ۹۰ روزه تحویل می‌دهند.
  • از نظر عزیزان خودروی داخلی می‌تواند سه ماهه عرضه شود یا به هر شکل، چون داریم می‌بینیم که این کار دارد می‌شود، حالا خودروی وارداتی قدری ریسکش ظاهراً بالاتر بود، ارزیابی شد، در مجموع نشد. نکته مهم این است که این اتفاق دارد می‌افتد یا مثلاً توقع داشتید مجانی خودرو داده شود، ۵۰۰ میلیون تومان باید طرف داشته باشد که ما بفهمیم تقاضایش واقعی است یا همین طوری گفته حالا دارم رد می‌شوم یک تقاضای خودرو هم بگذارم و بعد حق کسی که خودرو می‌خواهد ضایع بشود.
  • سامانه مبادله ارز و طلا تمام ارزهای همین‌هایی که شما اشاره کردید، معدنی‌ها، فولادی‌ها و مس و پتروشیمی آنجا می‌آید و صادر کننده‌های خردتر هم که اسم بردید آنجا می‌آید و ارزی که قرار است برای خودرو تأمین شود هم از همانجا دارد تأمین می‌شود بنابراین همین اتفاق افتاده، به نفت گره نخورده، هیچ پول نفتی در مبادله طلا و ارز نمی‌رود، آن می‌رود در ۲۸ و پانصدی که صرف کالای اساسی می‌شود.

 

  •  ایران خودرو و سایپا و شرکت‌های خودروساز، فکرمی کنم دیگر باید از دوشنبه، سه شنبه، اواسط هفته، عرضه‌های سنگین خودشان را در همین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با همان شرایط ثابت و با قیمت‌های کارخانه‌ای بگذارند و این فرصت بسیار خوبی است.
  • یعنی فکر می‌کنم که کف آن ۵۰۰ هزار دستگاه برای عرضه باید باشد و می‌دانید که ما کل سال را بتوانیم یک، یک و دویست تولید کنیم، عرضه در این اندازه به علاوه صد هزار، یعنی ما در خود اسفند در همین روزها، چیزی حدود ۶۰۰ هزار دستگاه را شرکت‌ها خواهند فروخت.
  • یک اتفاق دیگر هم قراراست بیفتد و آن ورود خودرو از مناطق آزاد است. آئین نامه این تقریباً شاید حدوداً ۱۰ روز پیش در دولت به تصویب رسید و تسهیل می‌کند، یعنی افرادی که خودرو در مناطق آزاد دارند و مایل هستند که این پلاک ملی بشود، می‌توانند با پرداخت عوارض مربوطه و تعرفه‌های ورودی پلاک ملی بگیرند، این هم ما تخمین مان این است که شاید رقم آن بالا باشد.

 

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید