دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

0
56


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

لکه‌های سفید روی لباس‌ها اغلب به دلیل استفاده از مواد شوینده با قدرت پاک کنندگی بالا در ماشین لباسشویی ایجاد می‌شوند. این مواد شوینده، درصورت عدم آبکشی کامل از لباس‌ها، روی آن‌ها رسوب می‌کنند و باعث شکل‌گیری لکه‌های سفید روی لباس‌ها می‌شوند. همچنین، استفاده از دمای آب بالا و یا تنظیم نبودن درست دمای ماشین لباسشویی نیز دلایل ایجاد این مشکل هستند. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید از مواد شوینده با دوز مناسب استفاده کنید و لباس‌ها را قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی به خوبی آبکشی کنید. همچنین، تنظیم درست دمای ماشین لباسشویی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا این مشکل را به حداقل برسانید.

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفتی که در حوزه خدمات رسانی در منزل ایجاد شده، تعمیر ماشین لباسشویی انواع برندها در منزل نیز کار چندان دشواری نیست و شما می‌توانید با برقراری تماس یا ثبت درخواست در شرکت‌های تعمیراتی فرایند بررسی و تعمیر را انجام دهید. به یاد داشته باشید که ماشین لباسشویی دستگاه حساسی است و فرایند تعویض، بررسی و تعمیر آن نیز باید توسط افراد متخصص انجام شود.

بررسی دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی به همراه راهکار

وجود کثیفی یا جرم در ماشین لباسشویی

جرم درون ماشین لباسشویی اغلب بخاطر رسوبات آب و کثیفی لباس‌ها ایجاد می‌شود. این ذرات حین شستشو به آب و لباس‌ها چسبیده و زمانی که لباس‌ها خشک می‌شوند، باعث ایجاد لکه‌های سفید روی لباس‌ها می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌شود که به صورت منظم ماشین لباسشویی را جرم زدایی و رسوب زدایی کنید و همچنین لباس‌های خود را قبل از شستشو به دقت بررسی کنید و برای از بین بردن کثیفی‌ها، از حجم مناسبی از مواد شوینده متناسب با میزان کثیفی استفاده کنید.

خرابی پمپ آب ماشین لباسشویی

یکی از مهم‌ترین دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی خرابی پمپ آب است. پمپ آب در ماشین لباسشویی، وظیفه وارد کردن یکنواخت آب به داخل ماشین را بر عهده دارد. درصورت خرابی پمپ تخلیه و عدم تخلیه آب کثیف از ماشین لباسشویی، برنامه شستشوی لباس‌ها ناتمام خواهد ماند.

درواقع اگر پمپ آب خراب شود، باعث می‌شود که آب به صورت نامنظم و ناهمگون به داخل ماشین لباسشویی جریان یابد. این مشکل می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های سفید روی لباس‌ها شود، زیرا آب به دلیل عدم توزیع مناسب در ماشین لباسشویی، باعث ایجاد الگوی شستشوی نامنظم روی لباس‌ها می‌شود. این الگوی نامنظم شستشو، می‌تواند منجر به تجمع مواد شوینده روی برخی قسمت‌های لباس شود و در نتیجه، لکه‌های سفید روی لباس‌ها ایجاد شود؛ بنابراین یکی از دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی جرم درون ماشین لباسشویی است.

برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌شود که پمپ آب ماشین لباسشویی را دائم نظارت کنید و درصورت مشاهده هر گونه نامنظمی در جریان آب، به تعمیرکار برای تعمیر کردن ماشین لباسشویی مراجعه کنید. همچنین، از محصولات شوینده مناسب و با کیفیت، برای شستشوی تمامی لباس‌ها استفاده کنید تا از ایجاد لکه‌های سفید روی لباس‌ها جلوگیری شود.

وجود دستمال کاغذی در ماشین لباسشویی

وجود دستمال کاغذی در ماشین لباسشویی ممکن است باعث ایجاد لکه‌های سفید روی لباس‌ها شود؛ زیرا دستمال کاغذی بعد از تماس با آب، خیس می‌شود و فرایند تکه تکه شدن دستمال آغاز می‌شود. در این فرایند، ناخالصی‌های دستمال کاغذی همچون مواد چسبنده و رنگ‌ها، به آب اضافه می‌شود. این ناخالصی‌ها ممکن است به صورت لکه‌های سفید روی لباس‌ها باقی بمانند و با توجه به اینکه کاغذ دستمال های کاغذی اغلب از جنس چوب است، ممکن است باعث افزایش سختی آب و به دنبال آن، ایجاد لکه‌های سفید روی لباس‌ها شود.

برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌شود که قبل از قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، به دقت آن‌ها را بررسی کنید تا از وجود دستمال کاغذی در لباس‌ها پیشگیری شود. همچنین، می‌توانید از محصولات شوینده مناسب و با کیفیت برای شستشوی لباس‌های خود استفاده کنید که در کنار پاک کردن لکه‌ها، از ایجاد لکه‌های سفید نیز جلوگیری کند.

آسیب دیدن شیر آب قسمت جا پودری ماشین لباسشویی

بخش جاپودری ماشین لباسشویی، محل قرارگیری پودر شوینده و نرم‌کننده است. این مواد شوینده زمانی‌ که با آب برخورد می‌کنند باید به‌درستی حل شوند و بعد وارد چرخه ماشین لباسشویی شوند. درصورتی‌که رسوبات درون آب مانع از حل شدن مواد شوینده شوند و مواد شوینده بدون حل شدن در آب وارد دستگاه شود، منجر به ایجاد لکه‌های سفید روی لباس‌ می‌شود.

این اتفاق زمانی که آب داغ باشد بیشتر مشاهده می‌شود؛ زیرا رسوبات درون آب گرم بسیار زیاد است. از طرفی زمانی ‌که شیر آب ورودی ماشین لباسشویی برای مدت طولانی جهت تعویض یا تعمیر بررسی نشود، امکان جمع شدن رسوبات در حجم زیاد وجود دارد. برای پیشگیری از این مشکل، توصیه می‌شود که شیرآب ماشین لباسشویی را به صورت دوره‌ای تعویض کنید و همچنین از محصولات شوینده و نرم‌کننده مناسب برای شستشوی لباس‌ها استفاده کنید.

دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

چگونه می‌توانیم از سفیدک زدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟

یکی از سوالات رایجی که برای اغلب افرادی که از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند پیش می‌آید این است که دلیل سفیدک زدن لباس ها بعد از شستن در ماشین لباسشویی چیست و چگونه می‌توان مانع از بروز این مشکل شد. ماشین لباسشویی به عنوان یکی از دستگاه‌های حساس شناخته می‌شود؛ بنابراین بررسی، تعمیر و تعویض آن می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند. با استفاده از مقدار مناسب پور یا مایع لباسشویی متناسب با میزان کثیفی لباس‌ها نیز می‌توانید از ایجاد سفیدک زدن لباس در لباسشویی جلوگیری کنید.

نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی چگونه از ایجاد لکه‌های سفید جلوگیری می‌کند؟

وسایل الکترونیکی نظیر ماشین لباسشویی به مرور زمان با مشکلاتی نظیر پوسیدگی بدنه، خراب شدن لوله‌ها و پمپ آب، گرفتگی لوله‌ها برق رسانی نامناسب و… مواجه می‌شوند. به همین دلیل بررسی و نگهداری از ماشین‌های لباسشویی مانع از بروز مشکلاتی نظیر مشاهده لکه‌های سفید روی لباس می‌شود. در واقع یکی از مهم‌ترین دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی، خراب بودن ماشین لباسشویی است. اگر شما نسبت به بررسی و تعمیر ماشین لباسشویی بی‌توجه باشید و نتوانید به موقع مشکل آن را برطرف کنید، ممکن است ماشین لباسشویی شما با خسارات جبران ناپذیری مواجه شود و در نهایت بسوزد. بنابراین در صورت مشاهده مشکلاتی نظیر لکه‌های سفید روی لباس فوراً نسبت به بررسی و تعمیر آن اقدام کنید.

دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی

راه های از بین بردن لکه‌های سفید روی لباس بعد از شستشو

برای از بین بردن لکه‌های سفید روی لباس ابتدا باید علت سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی را بررسی کنید. عوامل متعددی نظیر وجود جرم، دستمال کاغذی، خرابی پمپ و… دلیل سفیدک زدن لباس در لباسشویی هستند برای از بین بردن این لکه ها باید بدین صورت عمل کنید:

از بین بردن لکه سفید ناشی از جرم مخزن لباسشویی: برای از بین بردن این مشکل لازم است ماشین لباسشویی هرچند وقت یکبار جرم زدایی شود.

از بین بردن لکه‌های ناشی از پودر ماشین: مقدار معینی پودر درون ماشین لباسشویی بریزید و لباسی که لکه‌های سفید روی آن ایجاد شده را مجدداً بشورید. رسوب زدایی شیر آب نیز به منظور جلوگیری از این مشکل فراموش نشود.

پاک کردن دستمال کاغذی موجود روی لباس: لباس را درون لباسشویی گذاشته و با قرار دادن ماشین لباسشویی روی حالت خشک کن لکه‌های ناشی از دستمال کاغذی را از بین ببرید. پیش از شروع فرایند به دقت درون لباسشویی و داخل جیب لباس‌ها را به منظور عدم وجود دستمال کاغذی بررسی کنید.

بررسی دلایل سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا این موضوع می‌تواند هشداری در مورد خرابی ماشین لباسشویی باشد. دلایل مختلفی می‌تواند منجر به بروز این موضوع شود مانند خرابی‌های درون دستگاه یا استفاده از پودر لباسشویی بیش از اندازه، که هر کدام در نهایت باعث ایجاد لکه روی لباس می‌شود. در ادامه می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر یا برطرف شدن ابهامات در رابطه با وجود لکه سفید روی لباس در بخش کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید