توقف تخلیه ساختمان «موسسه خانه اندیشمندان علوم انسانی» با دستور قضایی

0
49


|


۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۲۲:۴۵:۵۸

|

|





تخلیه ساختمان خانه اندیشمندان علوم انسانی که حکم تخلیه آن توسط شهرداری صادر شده بود، متوقف شد.



توقف تخلیه ساختمان «خانه اندیشمندان علوم انسانی» با دستور قضایی


|


۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۲۲:۴۵:۵۸

 شب گذشته تعدادی از نیروهای شهرداری، زیر مجموعه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری، در موسسه فرهنگی خانه اندیشمندان علوم انسانی حاضر شده و از اعضا و مدیران موسسه خواستند وسایل خود را جمع کرده و ساختمان را تحویل شهرداری دهند. با ادامه حضور نیروهای شهرداری، مدیران مجموعه حتی شب را در ساختمان سپری کردند و صبح متوجه شدند، قفل درها عوض شده است. نیروهای شهردای هم اکنون ( ۱۴ تیر ۱۴۰۲، ساعت ۱۵) هنوز در داخل مجموعه حضور دارند.

به گزارش شرق، در ادامه حضور شهرداری، اعضای «موسسه خانه اندیشمندان علوم انسانی»  رسما از نماینده‌های شهرداری تهران شکایت کردند و از دادستانی تهران خواستند مهلت مناسب برای تعیین تکلیف به آنها داده شود. بر اساس اظهارات مدیران این موسسه، هیچ اخطاریه‌ای جهت تخلیه به موسسه ارسال نشده و اعضای موسسه از اراده شهرداری برای تخلیه ملک مطلع نبودند. بر همین اساس دادستانی از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری خواسته است از تخلیه ملک خودداری کرده و مدارک و مستندات خود را به سرعت ارائه دهد.

«ساختمان» این موسسه  فرهنگی متعلق به شهرداری است و بر اساس قراردادی با سازمان املاک و مستغلات به صورت حبس مطلق در دهه ۹۰ در اختیار  این موسسه قرار گرفته است  و  خانه اندیشمندان علوم انسانی ۱۲ سال پیش در محل پارک ورشو تهران به منظور همفکری و همراهی اندیشمندان در حوزه‌های مختلف علمی ایجاد شده است.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید