این مقامات ایرانی توسط انگلیس تحریم شدند+ لیست اسامی

0
47



این مقامات ایرانی توسط انگلیس تحریم شدند + لیست اسامی


|


۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۲۳:۱۵:۳۷

دولت انگلیس ساعاتی پیش از برگزاری نشست دوره‌ای  شورای امنیت سازمان ملل  درباره قطعنامه ۲۲۳۱، سیزده فرد و نهاد ایرانی را به لیست تحریم‌های این کشور اضافه کرد.

به گزارش اکوایران،  تحریم‌های جدید بریتانیا علیه ایران که قرار است در ماه‌های آینده به مجلس این کشور ارائه شود، همزمان با تحریم‌ تعدادی از افراد و نهاد‌های ایرانی از سوی دولت انگلیس به دلیل «نقض حقوق بشر» اعلام شده است.

این تحریم‌های تازه ۱۳ فرد و نهاد ایرانی را شامل می‌شود. وزیر خارجه بریتانیا گفته این تحریم‌ها واکنشی به «تهدید‌های تهران علیه لندن و دیگر شرکای غربی بریتانیا» است. او گفته این بسته تحریمی از جمله واکنش‌های دولت بریتانیا است که به آن قدرت بیشتری برای هدف قرار دادن تصمیم‌گیرندگان کلیدی ایران می‌دهد.

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی، مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج، صغری خدادادی مدیر زندان زنان تهران بزرگ (قرچک)، حیدر پسندیده رئیس زندان سنندج،‌ مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان، محمدحسین خسروی مدیرکل زندان‌های استان سیستان و بلوچستان و مرتضی پیری رئیس زندان زنجان در فهرست تحریم‌های جدید بریتانیا قرار دارند.

همچنین، فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله نهاد‌های تحت تحریم توسط دولت بریتانیا هستند.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس امروز طی سخنانی در مجلس عوام این کشور گفته که دولت این کشور تاکنون ۳۵۰ نفر و نهاد مرتبط با ایران و سپاه پاسداران را به طور کامل تحریم کرده و اقدامات بیشتری را علیه ایران در نظر گرفته است.

بر اساس این تحریم‌های اعلامی، اموال تمام اشخاص و سازمان‌ها تحریم‌‌شده در انگلیس بلوکه شده و نهادهای انگلیسی از دادوستد با آن‌ها منع خواهند شد. همچنین تمام اشخاص تحت تحریم قرار گرفته از سفر به انگلیس منع خواهند شد.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید