آلبالو و خواص اعجاب‌‌انگیزش؛ با سرطان سینه خداحافظی کنید

0
48



آلبالو و خواص اعجاب‌‌انگیزش؛ با سرطان سینه خداحافظی کنید


|


۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۲۳:۳۰:۱۳

تابستان است، فصل میوه‌های رنگارنگ و جذاب. آن‌قدر تنوع میوه‌ها در این فصل بالاست که شاید نتوان همه آنها را در خرید روزانه جای داد. اما بی‌شک یکی از میوه‌هایی که در بین خانواده‌ها بسیار پرطرفدار است و در صورتی که قیمت نجومی نداشته باشد حتماً در سبد خرید آنها جای دارد، آلبالو است. این میوه ریز و خوشمزه به شکل‌های مختلفی در بین خانواده‌ها طرفدار دارد، از آلبالوی تازه گرفته تا خشک‌شده طرفداران ویژه‌ای دارد. همچنین از این میوه خوش‌رنگ‌ورو مربا و شربت‌ لذیذی نیز تهیه می‌شود. به‌علاوه می‌توان با ترکیب آن با برنج غذای مجلسی (آلبالو پلو) تهیه کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، همان‌طور که می‌دانید، میوه‌های قرمزرنگ ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. آلبالو نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای خواص بی‌شماری نظیر خاصیت ضدالتهابی، ضد سرطانی، ضدعفونی‌کننده و آنتی‌اکسیدانی است.

همچنین آلبالو می‌تواند به کاهش فشار خون، بهبود سلامت گوارش، تقویت سیستم ایمنی و افزایش قدرت ذهنی و جسمی کمک کند.

در این مطلب به خواص این میوه پرکاربرد می‌پردازیم.

آنتی‌اکسیدان بالا

مواد شیمیایی طبیعی‌ای هستند که می‌توانند به بدن شما کمک کنند تا با آسیب‌های روزانه وارده به سلول‌های بدن مقابله کنند و آلبالو سرشار از این ماده مفید است.

خواص ضدسرطانی

در آلبالو ترکیباتی نظیر فنل‌ها و کاروتنوئیدها موجود است که مثل آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کنند و باعث جلوگیری از آسیب به سلول‌های بدن و پیشگیری از بروز سرطان می‌شوند. 

جلوگیری از سرطان سینه

طبق تحقیقات، خوردن روزانه و منظم آلبالو خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. این کاهش احتمال ابتلا به سرطان به دلیل آنتی‌اکسیدان بسیار بالای این میوه شگفت‌انگیز است.

آلبالو

آلبالو و رفع مشکلات گوارش و یبوست

مصرف روزانه آلبالو باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش خطر بروز بیماری‌های گوارشی می‌شود. همچنین مصرف آلبالو می‌تواند باعث کاهش التهابات دستگاه گوارش و بهبود عملکرد روده و کاهش علائمی مانند یبوست و درد شکم شود.

کنترل فشار خون

آلبالو جزو میوه‌هایی است که در کنترل فشار خون موثر است. همچنین گفته می‌شود خوردن روزانه آلبالو خشک به تنظیم فشار خون کمک می‌کند؛ در یک آزمایش این نتیجه به دست آمد که آن دسته از افراد که هر روز به طور منظم آلبالو خشک مصرف می‌کردند فشار خون پایین‌تری نسبت دسته دوم داشتند که این میوه مفید را مصرف نمی‌کردند.

ضدالتهاب و درد

آلبالو در تسکین درد نیز تاثیرگذار است. مصرف این میوه می‌تواند التهابات مفاصل و درد استخوان‌ها را به شدت کاهش دهد، به همین خاطر برای افراد میانسال بسیار مفید است.

با خوردن آلبالو خواب راحت داشته باشید

در تحقیقاتی نشان داده شد که خوردن روزانه ۲۵ عدد آلبالو می‌تواند به داشتن خوابی راحت و باکیفیت کمک کند، چراکه آلبالو خاصیت ضداسترسی دارد و به همین خاطر با مصرف این میوه می‌توان خواب راحت‌تری را تجربه کرد. البته برای داشتن چنین تجربه‌ای باید خوردن این میوه به صورت روتین باشد و تکرار شود.

آب آلبالو

از مصرف آب‌آلبالو غافل نشوید

مصرف آب‌آلبالو بسیار برای سلامت مفید است و خواص اعجاب‌آوری دارد که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

کاهش التهاب کلیه‌ها

کنترل فشارخون

پیشگیری از سنگ کلیه

پاکسازی مجاری ادراری.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید