گزارش: تصمیم بزرگ داوید دخیا

0
50



کد خبر : ۱۹۵۰۳۳۹ |
۲۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۳۵ |
۹۵۸ بازدید |

۰
دیدگاه

مقاصد احتمالی بعد از جدایی از منچستریونایتد


داوید دخیا پس از جدای از یونایتد هنوز هم یکی از دروازه‌بان‌های خوب فوتبال جهان به حساب می‌آید و همچنان مشتریان زیادی دارد.

گزارش: تصمیم بزرگ داوید دخیا

به گزارش “ورزش سه”، برای اولین بار طی ۱۲ سال گذشته،  دخیا به دنبال یک باشگاه جدید است. او زمانی که یک جوان خجالتی ۲۰ ساله بود به منچستریونایتد پیوست و حالا بعد از ۵۴۵ بازی به عنوان دروازه‌بانی که طولانی‌ترین زمان بازی را با این تیم داشته، اولدترافورد را ترک می‌کند. داوید در حال حاضر فقط ۳۲ سال دارد و دروازه‌بانی است که به ندرت مصدوم می‌شود. به همین دلیل او هنوز دست کم چهار تا پنج فصل دیگر می‌تواند به فوتبال در بالاترین سطح ادامه دهد. اما تیم‌های احتمالی که می‌توانند مقصد بعدی دخیا باشند کدام هستند:

فنرباغچه
سوپرلیگ ترکیه همواره یک مقصد جذاب برای بازیکنان بزرگ فوتبال اروپا در دهه ۳۰ سالگی آنها بوده است. مائورو ایکاردی، خوان ماتا و دریس مرتنس که فصل گذشته گالاتاسرای را به مقام قهرمانی رساندند جدیدترین مورد از این بازیکنان هستند. گالا دروازه‌بان مطمئنی مثل فرناندو موسلرا اروگوئه‌ای را در اختیار دارند اما رقیب قدیمی آنها یعنی فنرباغچه به دنبال دروازه‌بانی جدید است و به جذب داوید دخیا ابراز تمایل کرده است. فنر آخرین بار سال ۲۰۱۴ قهرمان لیگ ترکیه شد و دو فصل اخیر هم به رتبه دوم رسیده اما حالا مصمم است با جذب بازیکنان بزرگ بالاخره قهرمانی را به دست بیاورد.

النصر
اگر دخیا می‌خواهد درآمدی نزدیک ۳۷۵ هزار پوندی که در منچستریونایتد می‌گرفت را در تیم بعدی خود نیز داشته باشد، عربستان سعودی بهترین مقصد برای او به شمار می‌رود. النصر تا‌کنون چشمگیرترین خریدها را در بین تیم‌های عربستانی داشته و بعد از جذب کریستیانو رونالدو و مارسلو بروزویچ حالا مشتاق است که دخیا را در تیم خود داشته باشد. گفته می‌شود عرب‌ها به دخیا پیشنهاد ۲۵۰ هزار پوند در هفته را داده‌اند و این احتمالاً بالاترین رقم پیشنهادی به این دروازه‌بان اسپانیایی در شرایط فعلی است. بستگی دارد که داوید بخواهد در اروپا به کار خود ادامه دهد یا دستمزد بالاتر در عربستان را ترجیح بدهد.

1897439

لیگ آمریکا
داوید اگر تمایل به جدایی از فوتبال اروپا را داشته باشد اما نخواهد زندگی با شرایط خاص عربستان را تحمل کند، مقصد بعدی‌اش می‌تواند لیگ حرفه‌ای آمریکا (MLS) باشد. اینترمیامی با خرید لیونل مسی سرخیو بوسکتس و احتمالاً جوردی آلبا حسابی ولخرجی کرده و دخیا می‌تواند دیگر گزینه باتجربه و ایده‌آلی باشد که تاتا مارتینو سرمربی میامی برای ساختن تیمی قدرتمند نیاز دارد. بجز میامی، دخیا می‌تواند برای همه تیم‌های دیگر MLS‌ نیز که به دنبال جلب توجه بیشتر رسانه‌ها و هواداران هستند، گزینه‌ای جذاب به شمار آید.

اینتر
تیم ایتالیایی احتمالاً نیاز به دروازه‌بان جدید دارد چرا که آندره اونانا دروازه‌بان فعلی تیم به‌شدت خواهان جدایی از نراتزوری است که اتفاقاً مورد توجه منچستریونایتد هم قرار دارد. دخیا دروازه‌بانی کاملاً متفاوت نسبت به اونانای کامرونی است بویژه در زمین کار با توپ که اونانا مهارت خاصی دارد و به همین دلیل نیز یونایتد را خواهان خود می‌بیند. با این حال داوید به عنوان یک بازیکن آزاد گزینه‌ای مناسب برای اینتر به حساب می‌آید که قصد ندارد در نقل و انتقالات بابت خرید دروازه‌بان هزینه سنگینی انجام دهد.

منبع: ایران ورزشی



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید