داریوش ابوحمزه رئیس جدید مرکز آمار کیست؟ + ویدئو

0
46


ابوحمزه حدود دو ماه قبل به عنوان معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه منصوب شده بود. در دوران ریاست میرکاظمی بر سازمان برنامه و بودجه، معاونت اقتصادی و بودجه در این سازمان وجود داشت اما بعد از حضور داوود منظور در رأس این سازمان، این دو معاونت تفکیک شدند و ابوحمزه معاون اقتصادی شد.



داریوش ابوحمزه رئیس جدید مرکز آمار کیست؟ + ویدئو


|


۱۴۰۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۳۰:۰۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تغییرات پرسرعت، سرپرست جدید مرکز آمار ایران را منصوب کرد و با حکم داوود منظور، جواد حسین‌زاده از ریاست مرکز آمار کنار گذاشته شد. بر اساس حکم جدید رئیس سازمان برنامه و بودجه، داریوش ابوحمزه به سرپرستی مرکز آمار منصوب شده است. ابوحمزه حدود دو ماه قبل به عنوان معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه منصوب شده بود. در دوران ریاست میرکاظمی بر سازمان برنامه و بودجه، معاونت اقتصادی و بودجه در این سازمان وجود داشت اما بعد از حضور داوود منظور در رأس این سازمان، این دو معاونت تفکیک شدند و ابوحمزه معاون اقتصادی شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، درباره داریوش ابوحمزه، رئیس جدید مرکز آمار، اطلاعات خاصی در دست نیست. در یک اکانت توییتری که نام او را دارد، خود را «دانش‌آموخته اقتصاد دانشگاه شریف و تهران» معرفی کرده است. در پرتال جامع علوم انسانی، ذیل نام او دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه تهران و معاون دفتر مطالعات بخش عمومی مرکز پژوهش های مجلس آمده است و البته در وب‌سایت سیویلیکا که مقالات علمی را منتشر می‌کند عضو هیات علمی مرکز پژوهش‌های مجلس معرفی شده است.

داریوش ابوحمزه

اظهارات خبرساز درباره خط فقر در کشور

داریوش ابوحمزه، پیش از این در مهرماه ۱۴۰۰ معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده بود. این زمانی است که او در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد خط فقر یک خانوار ساکن در شهر تهران «نزدیک پنج میلیون تومان» و خانوار چهارنفره ساکن در سایر شهرهای کشور «حدود چهار میلیون تومان» است.

ابوحمزه به دنبال این اظهارات عجیب که با اعتراض مجری این برنامه تلویزیونی نیز مواجه شد، خطاب به مجری برنامه گفت: «ممکن است در ذهن شما استاندارد نرمالی باشد، ما از این استاندارد صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه درباره خط فقر به عنوان یک استاندارد بین‌المللی برای حداقل معیشت صحبت می‌کنیم.»

همان زمان در پاسخ به این «آماردهی عجیب و غریب» مشخص شد اعداد معاون وقت وزیر رفاه «مربوط به اسفند ۱۳۹۸» است. اعدادی که در گزارش پایش فقر وزارت تعاون احصا شد و طبق نتایج این گزارش، سرانه خط فقر کشوری برای سال ۹۹، با افزایش ۳۸درصدی نسبت به خط فقر احصاشده در سال ۱۳۹۸، یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان برآورد شد.

سایت مرکز آمار کشور از دسترس خارج شده است

نکته جالب توجه دیگر در مورد مرکز آمار ایران این است که سایت این مرکز از حدود سه روز قبل از دسترس خارج شده است. از سه روز قبل با مراجعه به سایت مرکز آمار ایران (درگاه ملی آمار) پیام از دسترس خارج بودن این سایت روی صفحه دیده می‌شود. با وجود اینکه سایت مرکز آمار از جمله مراجع اصلی اعلام آمار و ارقام اقتصادی کشور محسوب می‌شود، با گذشت سه روز از خوابیدن سایت این مرکز، هیچ مسئولی در مورد آن توضیحی نداده است.

سایت مرکز آمار از دسترس خارج شد

 در حالی که انتقادات فراوانی متوجه کارنامه کاری حسین‌زاده است، حالا با توجه به عملکرد ابوحمزه، نگرانی‌ها بابت سرکوب آماری که در چند ماه اخیر به کرات مشاهده شده، افزایش یافته است.

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید