منتظر کاهش قیمت مرغ باشیم؟

0
43



منتظر کاهش قیمت مرغ باشیم؟


|


۱۴۰۲/۰۴/۲۹ ۱۲:۵۵:۵۷

این روزها حال بازار مرغ مناسب نیست، قیمت‌ها از عدد مصوبی که ستاد تنظیم بازار تعیین کرده بارها عبور کرد است و در بازار مرغ این روزها هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده ‌ناراضی‌اند و هر دو معتقد هستند این قیمت‌ها به صرفه نیست.

به گزارش فارس، این روزها مرغی که در بازار عرضه می‌شود کیلویی بین ۸۵ تا ۹۹هزار تومان است، البته در برخی مغازه‌ها مرغ با قیمت کیلویی ۱۰۰هزار تومان هم عرضه ‌می‌شود اما مرغ دولتی با همان نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان هم در برخی میادین میوه شهرداری‌ها عرضه می‌شود که صف‌های طولانی دارد، ‌عرضه پایین و تقاضا زیاد است و زود هم تمام می‌شود.

همان‌طور که گفته شد کارشناسان چند دلیل در رشد قیمت اخیر مرغ را موثر می‌دانند، از نگاه‌ مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، کمبود و گرانی نهاده‌های خوراک و جوجه یک روزه نقش زیادی در گرانی مرغ داشته است و سایر کارشناسان و روسای اتحادیه‌ها عواملی مانند کاهش تولید و عدم نظارت بر بازار و جولان‌ واسطه‌گران را هم به این عوامل اضافه می‌کنند.

در این‌باره، مجید موسوی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی، می‌گوید:‌ یکی از مشکلاتی که در قیمت مرغ داریم تامین کنجاله سویا و ذرت است که پیگیر هستیم تا دو هفته آینده این مشکلات را برطرف کرده و بازار را به ثبات برسانیم.

مدیرکل امور استان‌ها در وزارت جهاد کشاورزی هم علت افزایش قیمت مرغ را افزایش قیمت جوجه یک روزه عنوان می‌کند و می‌گوید: توافقی در جهاد کشاورزی با اتحادیه مرغ‌فروشان داشتیم که نهاده برای مرغ‌داران با یک قیمت ثابت تامین شود اما با توجه به برخی اتفاقات در بازار، اتحادیه‌ها نتوانستند این توافق را عملی کنند و همین موجب افزایش قیمت‌ مرغ شد.

مرغداران می‌گویند که رشد هزینه‌های خوراک دام و طیور و نیز عدم تامین به موقع نهاده، یکی از دلایل اصلی نوسان در بازار مرغ است

 



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید