مسی بوم: لئو آمریکا را زیر و رو کرد

0
53



کد خبر : ۱۹۵۲۸۶۰ |
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱ |
۲٫۶K بازدید |

۲
دیدگاه

عبور سریع از فوتبال آمریکایی و بیسبال


در ابتدا شاید تصور نمی شد که حضور لیونل مسی در اینتر میامی اثری فوری در متحول شدن این تیم در آمریکا و دنیا داشته باشد اما با مشاهده آمارها، قطعا نظر شما هم عوض می‌شود.

مسی بوم: لئو آمریکا را زیر و رو کرد

به گزارش “ورزش سه”، اینتر میامی با لئو مسی همین حالا و قبل از اینکه او دومین بازی خود را انجام دهد، پیروز شده است، حداقل در بخش تجاری و اجتماعی. از نظر ورزشی، مسی چالش سختی در پیش دارد، اما او و دوستانش (بوسکتس، جوردی آلبا و کسانی که در راه هستند) می خواهند وضعیت تیمی را که در فوتبال ضربه سختی دیده است، متفاوت کنند.

1901616

اعلام امضای قرارداد با لیونل مسی، اینترمیامی را به یکی از باشگاه هایی تبدیل کرد که در چند وقت اخیر بیشترین فالوئر را در شبکه های اجتماعی به دست آورده است. اینستاگرام تیم آمریکایی از یک میلیون هوادار به ۱۱٫۶ میلیون فعلی رسیده است. 

در اسپانیا، تنها رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو از این رکورد بهتر هستند. در برزیل، از نظر فالوئر در اینستاگرام اینتر میامی پس از فلامینگو قرار دارد که ۱۷,۶۹۴,۲۹۶ میلیون نفر دنبال کننده دارد. تیم مسی در حال حاضر از کورینتیانس (۹,۹۰۲ میلیون)، سائوپائولو (۵,۲۴۰ میلیون) و پالمیراس (۵ میلیون) پیشی گرفته است. بوکاجونیورز روی ۸٫۳ میلیون دنبال کننده باقی مانده، در حالی که ریور پلاته ۷٫۸ دنبال کننده دارد.
رکورد فالوئرهای اینتر میامی در حال حاضر بالاتر از تمام تیم‌های NFL (لیگ اصلی فوتبال آمریکا) و همچنین از تمام تیم‌های لیگ بیسبال ایالات متحده بیشتر است.

1901288

امروزه ورزشکاران دلیل اصلی ارتباط با باشگاه ها از سوی طرفداران جوان در همه رشته‌های ورزشی هستند. افرادی که از لبرون حمایت می‌کنند، شروع به دنبال کردن و حمایت از لیکرز می‌کنند. چالش بزرگ برای باشگاه‌ها وقتی ستاره‌هایی را با پتانسیل بالاتر از وضعیت فعلی‌شان جذب می‌کنند، این است که بتوانند این ارتباطات را تقویت کنند، هواداری طولانی‌مدت ایجاد کنند و نه تنها در دوره‌ای که ستاره محبوب برایشان بازی می کند که بعد از آن نیز هواداران و دنبال کننده های شبکه های اجتماعی را حفظ کنند.

1900607

با توجه به تغییرات در بازار ورزش، MLS زمینه مناسبی را برای رشد در داخل و خارج از زمین ایجاد کرده است و چندین حوزه را که مسئول محبوبیت لیگ هستند، نوآوری کرده است.

 در این رابطه فرناندو پاتارا، یکی از بنیانگذاران و رئیس بخش نوآوری در آرنا هاب، مرکز اصلی ترویج نوآوری در ورزش، سرگرمی و رسانه در آمریکای لاتین، گفت: «ورود چهره‌ای مانند مسی به MLS، قدرت و اهمیت نوآوری در بخش ورزش را بیشتر خواهد کرد.»

1899761

فابیو وولف، از اعضای مدیریت ولف اسپورتس، می‌گوید: «اینترمیامی با امضای قرارداد با مسی، توجه جهانی را به خود جلب کرد. انتظار می‌رفت شبکه‌های اجتماعی آن‌ها با اعلام این قرارداد، طرفداران زیادی پیدا کند، بالاخره ما در مورد یکی از سه بازیکن برتر در تاریخ فوتبال جهان صحبت می‌کنیم.»

1901617

رشد دیگر اینتر میامی روی تیک تاک رخ داد که به ۵٫۲ میلیون دنبال کننده رسید و عملاً این تعداد را نسبت به آنچه قبل از ورود ستاره آرژانتینی داشت سه برابر کرد.در مجموع تمام شبکه های اجتماعی، این باشگاه بیش از ۳۰ میلیون دنبال کننده دارد. علاوه بر پلتفرم های ذکر شده در بالا، اینتر میامی دو میلیون دنبال کنندهدر فیس بوک و ۷۰۰ هزار نفر در توییتر دارد.

1900537

اکنون، اینتر میامی باید نه تنها به کسب درآمد فکر کند، بلکه باید در مورد ساختار برنامه‌های استراتژیک برای فعال ماندن با محتوای جدید در درازمدت فکر کند. قدرت جذب نمادهایی مانند مسی، کریستیانو یا نیمار قابل توجه است. سوال این است که با این رشد سریع چه کار باید کرد و چگونه به مدیریت درست آن پرداخت.

اکنون بلیت فروشی، فروش محصولات و جذب حامیان مالی جدید اهمیت بالایی خواهند داشت. طبیعی است که رونق اقتصادی با چنین نمادهایی، بزرگ و فوری است. درآمد بالا می رود اما باید روی تداوم آن کار کرد، به خصوص که مسی در پایان دوران حرفه ای خود است و اینترمیامی نیز تیمی جوان در اختیار دارد. این کار دیوید بکام و شرکا را برجسته می کند.

1900530

در ورزش و سرگرمی، استراتژی هایی که روی سوپراستارها حساب می‌کنند مؤثرتر هستند. ایوان مارتینیو، استاد بازاریابی ورزشی در ESPM تأیید می‌کند که علاوه بر تأثیر زیاد و افزایش فالوئرها در شبکه‌های اجتماعی، اکنون این به اینتر و MLS بستگی دارد که محصولاتی ایجاد کنند که بتوانند این سرمایه‌گذاری را برگردانند.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید