چرا اهواز در گرمترین روزهای جهان تعطیل نمی‌شود؟

0
40


|


۱۴۰۲/۰۵/۲۷ ۲۳:۰۵:۳۴

|

|





به گفته سرپرست فرمانداری اهواز، اگر سازمان هواشناسی دما را واقعی اعلام کند، طبق قانون اهواز تعطیل می‌شود اما این سازمان همیشه ۴۹ درجه اعلام می‌کند.



چرا اهواز در گرمترین روزهای جهان تعطیل نمی‌شود؟


|


۱۴۰۲/۰۵/۲۷ ۲۳:۰۵:۳۴

سرپرست فرمانداری اهواز در مورد تعطیل نشدن ادارات و موسسات شهر با وجود وقوع دماهای ۵۰ درجه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، سید احمد موالی‌زاده در پاسخ به اینکه چرا با وجود وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر، شهر اهواز تعطیل نمی‌شود؟ اظهار کرد: در اصل اینکه فعالیت ادارات از ساعت ۶ تا ۱۳ باشد مختص خوزستان بوده است اما با توجه به تنش آبی و به منظور استمرار برق‌دار بودن همه نقاط، ساعات فعالیت ادارات در کل کشور تغییر پیدا کرد.

وی در خصوص اعمال نشدن تعطیلی در این شرایط افزود: در استانداری خوزستان کمیسیونی داریم که این وضعیت را بررسی می‌کند و به محض اینکه هواشناسی اعلام کند دما به این عدد رسیده است، تعطیلی اعمال می‌شود.

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: هواشناسی اعلام می‌کند دماهای ۴۹ درجه و بالاتر رخ خواهد داد اما اگر هواشناسی رسما اعلام کند دما به ۵۰ درجه رسیده است، تعطیلی اعمال می‌شود. 

موالی‌زاده عنوان کرد: برخی اوقات دمای احساسی به ۵۵ درجه می‌رسد در حالی که هواشناسی وقوع چنین دماهایی را اعلام نمی‌کند. دادستان که مدعی‌العموم است بر همه این موارد نظارت می‌کند و ما باید این کار را انجام دهیم و باید هم در مورد تعطیلی و هم تعطیل نشدن جواب نهادهای نظارتی را بدهیم.

وی با اشاره به لزوم فراهم آوردن امکانات مورد نیاز شهروندان در گرمای شدید هوا و وقوع دمای ۵۰ درجه افزود: قطعا در شهری که چنین دماهایی رخ می‌دهد باید تمهیداتی اندیشیده شود به گونه‌ای که اتوبوس‌ها و حتی ایستگاه‌ها کولردار باشند. وجود آبخوری در سطح شهر نیز ضروری است که در این زمینه اقدام می‌کنیم و نظارت‌ها نیز باید بیشتر شوند تا نهادهای متولی بیشتر به انجام این امور بپردازند.

 




منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید