فوری: VAR در ۷ ورزشگاه ایران!

0
57



کد خبر : ۱۹۶۰۳۷۵ |
۰۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۷ |
۹۷۵ بازدید |

۱۰
دیدگاه

ای‌اف‌سی زیرساخت می‌بیند و سیستم می‌دهد؛


فدراسیون فوتبال خبر از احتمال استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در مسابقات نمایندگان ایران در مسابقات خانگی داد.

فوری: VAR در ۷ ورزشگاه ایران!

به گزارش “ورزش سه”، صبح امروز مصاحبه‌ای از قول کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان منتشر و از کمک دولت برای ورود سیستم کمک داور ویدئویی به فوتبال ایران صحبت شد که در آن آمده بود: « ۲.۷ میلیون یورو درخواست شده و به بانک مرکزی رفته و رئیس فدراسیون فوتبال برای گرفتن آن رفته و مقدماتش انجام شده و قرار هست که فدراسیون برای ۷ استادیوم کشور کمک داور ویدئویی را مجهز کند.» که این اظهار نظر توضیحات تکمیلی فدراسیون فوتبال را به همراه داشته است.

پیرو مصاحبه امروز سرپرست وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال نیز اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

«پس از برگزاری مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور و اعلام دبیرکل AFC مبنی بر برگزاری مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا با سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) و با عنایت به پیگیری‌های قبلی فدراسیون فوتبال، هماهنگی‌های اولیه با بخش مربوطه در کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت پذیرفت.

طی این مذاکرات AFC اعلام کرد تجهیزات مربوط به کمک داور ویدیویی VAR توسط کنفدراسیون برای مسابقات باشگاهی فصل جاری در استادیوم‌های ایران نصب و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

در همین راستا فدراسیون فوتبال بلافاصله اقدامات لازم برای هماهنگی های لجستیکی مورد نیاز از قبیل بازدید کارشناسان کنفدراسیون از زیرساخت‌ها و همچنین هماهنگی‌های گمرکی لازم جهت ترخیص تجهیزات مربوطه با همکاری وزارت ورزش و جوانان را آغاز کرده است.

در حال حاضر موضوع کمک داور ویدیویی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فدراسیون به‌طور مستمر در حال پیگیری است و در همین راستا توافقات لازم بین فدراسیون، بانک مرکزی، وزارت ورزش و جوانان و دولت محترم در جهت تجهیز ۶ تا ۷ ورزشگاه به سیستم کمک داور ویدیویی صورت پذیرفته است.

همچنین لازم به ذکر است، استادیوم آزادی در زمان انجام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد آمادگی میزبانی از فوتبال دوستان عزیز را خواهد داشت.

در پایان تاکید می شود این فدراسیون مراحل پیشرفت موضوعات فوق را بطور شفاف به هواداران عزیز، اصحاب محترم رسانه و باشگاه‌های کشورمان اطلاع رسانی خواهد کرد.»



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید