گزارش: ایوان فرگوسن، هالند ایرلندی برایتون

0
36



کد خبر : ۱۹۶۳۴۳۱ |
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹ |
۲٫۴K بازدید |

۳
دیدگاه

او می‌تواند یکی از گلزنان بزرگ اروپا باشد


این مهاجم ۱۸ ساله مقابل نیوکسل هت‌تریک کرد و به رقیب بزرگ ارلینگ هالند در لیگ برتر انگلیس تبدیل شده است.

گزارش: ایوان فرگوسن، هالند ایرلندی برایتون

به گزارش “ورزش سه”، فوتبالیست‌های جوان و ناشناخته وارد کارخانه برایتون می‌شوند و پس از قالب گیری در چمن ورزشگاه آمکس، به ستاره تبدیل می‌شوند. این باشگاه آن‌ها را به صورت سری با قالب‌های مختلف تولید می‌کنند.

ایوان فرگوسن (جمهوری ایرلند، ۲۰۰۴) جدیدترین محصول این کارخانه است که خودش را به عنوان یکی از مدعیان کفش طلا معرفی کرده است.

روبرتو دی‌زربی پس از پیروزی ۳-۱ مقابل نیوکسل که در آن فرگوسن هت‌تریک کرد، توضیح داد: “او ۳ گل به ثمر رساند و خیلی خوب بازی کرد. اما این فقط گل نیست. او ۹۰ دقیقه با توپ و بدون توپ برای تیم بازی کرد. او در نیمه اول موقعیت‌های مناسب را به خوبی درک کرد و همچنین با ژوائو پدرو بازی کرد.”

1921133

برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود، او تبدیل به چهارمین بازیکنی شد که در سن ۱۸ سالگی یا کمتر پس از بارت-ویلیامز، رابی فاولر و مایکل اوون هت‌تریک کرده است.

پس از تابستانی که در آن بازیکنانی مانند آنسو فاتی و ژائو پدرو به برایتون ملحق شده‌اند مهاجم ایرلندی در آن یک قدم به جلو برداشته است.

در ۱۴ سالگی در ایرلند بازی کرد

دی‌زربی درمورد این بازیکن گفت: “او می‌تواند به یک بازیکن بسیار عالی تبدیل شود، یکی از بهترین گلزنان اروپا.” او در سن ۱۴ سالگی با تیم بوهمیانس فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد، تیمی که در رقابت با لیورپول‌ برای خرید این بازیکن موفق شده بود.

او فصل گذشته در ۲۵ بازی ۱۰ گل به ثمر رساند (۶ گل در ۱۹ بازی لیگ برتر)، در این فصل او ۴ گل از ۴ بازی در لیگ انگلیس به ثمر رسانده است. فقط اوون (۲۸)، وین رونی (۱۵) و فرانسیس جفرز (۱۲) گل‌های بیشتری در لیگ برتر قبل از رسیدن به ۱۹ سالگی نسبت به او (۱۰) به ثمر رساندند.

گری لینه‌کر، بازیکن اسبق برایتون، گفت: “چیزهایی در مورد هالند را در او می‌بینم. حرکات، قد، جوانی‌اش… چیزهایی از این دست.”

قد او (۱٫۸۸ متر) حضور بسیار خوبی در محوطه جریمه و ارسال‌ها به او می‌دهد… اما در بازی با پاهایش بی کیفیت نیست.

1921134

لوئیس دانک، کاپیتان برایتون، درمورد او گفت: “فرگوسن پسری متواضع است و هر روز سخت کار می‌کند. او جوان است و پتانسیل زیادی دارد. کاری که او در لیگ برتر انجام می‌دهد باورنکردنی است. به دلیل قدرت، ذهنیت، توانایی خود در ضربه پایانی منحصر به فرد است. او در حال یادگیری است و می‌تواند به بالاترین سطح برسد.”

پاسکال گروس، بازیکن آلمانی برایتون درمورد فرگوسن گفت: “او در هر جلسه تمرینی گل می‌زند. او یک گلزن متولد شده است. به طرز باورنکردنی ضربات پایانی را می‌زند. او همه چیز دارد. می‌تواند با پای چپ و راست شوت بزند. قوی است، سریع است، توپ را به خوبی نگه می‌دارد. بسیار جوان است و هر روز با دی‌زربی پیشرفت می‌کند.”

جیمز میلنر درمورد توانایی‌های این بازیکن اعتراف کرد: “او به طور طبیعی در محوطه جریمه حرکت می‌کند، موقعیت‌ها را بو می‌کشد و در مکان مناسبی قرار دارد. او یک تمام‌کننده فوق‌العاده است. او حد و مرزی ندارد.”

بدون حضور هری کین، فرگوسن آرزو دارد که گلزن بعدی فوتبال بریتانیا باشد. و همینطور فروش بزرگ بعدی برایتون.



منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید